شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس شب گذشته با بازی منچستریونایتد و فولام رسما کلید خورد.

لیگ برتر انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر دیشب با بازی افتتاحیه بین منچستریونایتد و فولام به‌طور رسمی آغاز شد. این لیگ از سال۱۹۹۲ راه‌اندازی شد و امسال برای سی‌وسومین‌بار با نام لیگ برتر برگزار می‌شود.

بعد از بازی افتتاحیه دیشب، امشب هم این دیدارها برگزار می‌شود: آرسنال - ولورهمپتون، اورتون - برایتون، ایپسویچ - لیورپول، نیوکاسل - ساوتهمپتون، ناتینگهام – بورنموث و وستهم - استون ویلا.

از زمان تغییر نام لیگ تاکنون، منچستریونایتد بهترین تیم هفته‌های اول لیگ بوده است. منچستریونایتد که با ۱۳قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ ۳۲ساله لیگ برتر است، در مجموع هفته‌های اول ۳۲فصل موفق شده ۷۰امتیاز (بدون احتساب بازی دیشب) به‌دست بیاورد که بهترین عملکرد است. در رده دوم نام چلسی دیده می‌شود؛ با ۶۷امتیاز از ۳۲بازی هفته نخست. چلسی فصل گذشته در بازی اول مقابل لیورپول ۲-۲مساوی کرد و بدشانسی‌ آنها این است که امسال هم لیگ را با یک دیدار بسیار سخت آغاز می‌کنند و فردا به مصاف منچسترسیتی، قهرمان ۴فصل اخیر لیگ می‌روند. در رده سوم هم لیورپول قرار دارد که در ۳۲بازی هفته‌ اول ۳۲فصل ۶۴امتیاز کسب کرده؛ یعنی دقیقا ۲امتیاز در هر بازی. آرسنال که مدعی اصلی قهرمانی این فصل به‌حساب می‌آید، با ۶۰امتیاز از بازی اول ۳۲فصل در رده چهارم است.

در رده پنجم نام تیمی دیده می‌شود که در همه ۳۲فصل لیگ برتر حضور نداشته و ۵دوره غایب بوده است؛ من‌سیتی از سال۱۹۹۲ تاکنون ۵۱امتیاز از ۲۷بازی روز اول خود در لیگ برتر انگلیس کسب کرده که میانگین ۱.۸۸امتیاز در هر بازی است. تاتنهام با کسب ۵۰امتیاز از ۳۲بازی روز اول در جایگاه ششم قرار دارد و اورتون به‌عنوان آخرین تیمی که در همه فصل‌ها حضور داشته، با ۳۹امتیاز از ۳۲بازی در رده هفتم است. نیوکاسل با ۳۷امتیاز از ۲۹بازی در رده هشتم، وستهم با ۳۵امتیاز از ۲۸بازی در رده نهم و در نهایت استون‌ویلا با ۳۵امتیاز از ۲۹بازی دهمین تیم پرامتیاز تاریخ لیگ برتر در هفته‌های نخست است.

کد خبر 874812
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha