وزیر خارجه پیشین اسرائیل با بیانِ خاطره‌ای از رفتنِ کابینه اسرائیل تا مرز سکته، می‌گوید، محال است حماس و حزب الله شکست بخورند تا وقتی ایران هست.

لیبرمن

به گزارش همشهری‌آنلاین، آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل، خانه ما»‌ (ییسرائیل بیتنو)، در ادامه انتقادهایش از دولت بنیامین نتانیاهو، از هراس کابینه وقت اسرائیل خاطره‌ای تعریف کرد و گفت، محال است حماس و حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت شکست بخورند، تا وقتی که ایران حامی آنان باشد.

لیبرمن که پیشتر وزیر دارایی (۲۲-۲۰۲۱)، وزیر جنگ (۱۸-۲۰۱۶)، وزیر امور خارجه (۲۰۰۹-۲۰۱۲) و وزیر امور راهبردی (۲۰۰۶-۲۰۰۸) بوده، شنبه‌شب در برنامه «دیدار مطبوعاتی» کانال ۱۲ تلویزیون رژیم، خاطره‌ای از هراس اعضای کابینه از جنگ با حزب الله لبنان بیان کرد و گفت، در سال ۲۰۱۶ که وزیر دفاع [جنگ] رژیم به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو بوده، زمانیکه در جلسه کابینه صحبت از حمله پیشدستانه به حزب الله شده، اعضای کابینه صرفا به دلیل طرح موضوع، تا مرز سکته پیش رفتند.

لیبرمن از عدم این حمله به لبنان انتقاد کرد و گفت «چرا (این حمله پیشدستانه را)‌ به تعویق انداختند. چون هر دولتی میگوید در زمان من نه. در آگوست سال ۲۰۱۶ که من وزیر دفاع بودم، در کابینه بحثی درباره حمله پیشدستانه به لبنان شد. نمی‌خواهم بیان کنم که موضوع چطور تمام شد. فقط این را بگویم که همه تقریبا به دلیل طرح این ایده، تا مرز سکته زدن رفتند.

به گزارش روزنامه معاریو، وزیر جنگ پیشین اسرائیل با اشاره به حمله احتمالی ایران و محور مقاومت که جامعه اسرائیل را در نوعی استرس و انتظار کشده فروبرده گفت: ما بازیچه دست ایرانی‌ها و محور شرارت شده‌ایم. چون ما را وارد جنگ فرسایشی کرده‌اند. به جای تمرکز بر حزب الله [در شمال] و حماس [در جنوب] باید بر ایران تمرکز کرد.

این وزیر پیشین اسرائیلی خواستار تمرکز اسرائیل برای مقابله با ایران شد و گفت: بدون ایران حزب الله و جهاد اسلامی و حوثی [یمنی‌ها] و حماسی وجود نخواهد داشت. در زمان کنونی همه اینها همه حمایتها، تجهیزات، سلاح و پشتیبانی مالی خود را از ایران دریافت میکنند. هر کس مدعی است که میتواند بدون شکست دادن ایران و از بین بردن برنامه هسته‌ای آن، میتوان حزب الله یا حماس را شکست داد، خیلی شفاف بگویم، حقیقت را به شما نمی‌گوید [دروغ می‌گوید].

رسانه‌ها، لیبرمن را یک سیاستمدار افراطی در اسرائیل معرفی می‌کنند که فردی جنجال برانگیز است. او زاده سال ۱۹۵۸ در مولداوی (شرق اروپا) است که قبل از اینکه ۲۰ ساله شود، نگهبان یک کلوپ شبانه بوده سپس برای کار به جمهوری آذربایجان رفته و سرانجام در سال ۱۹۷۸ به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده و بلافاصله به ارتش اشغالگر ملحق شده و بعد از آن مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه عبری در قدس گرفت و به حزب لیکود پیوست.

کد خبر 875227
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha