گرمای بی سابقه هوا، مصرف برق را به شدت افزایش داده و کشورهای عربی منطقه که عمدتا در اقلمی گرم قرار دارند با کم برقی مواجه شده‌اند. مردم اما چاره ای جز استفاده از انرژی های گرانتر ندارند.

خاموشي عربي

به گزارش همشهری آنلاین، هفت کشور عربی مصر، عراق، لبنان، سوریه، یمن، سودان و کویت با قطع مکرر برق روبرو شده اند که ممکن است دلایل آن در هر کشور متفاوت باشد؛ اما نتیجه یکسانی داشته و آن هم آسیب دیدن مردم و اقتصادهاست.

در جریان گرمای بی سابقه هوا، قطعی برق در بسیاری کشورها دردسر شده و مردم به انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان جایگزین متوسل شده‌اند که در نهایت پس‌انداز آنها را می‌بلعد.

اعلام آمادگی ایران برای ترانزیت گاز روسیه

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که در قالب تفاهم نامه دو جانبه، تهران برای همکاری با مسکو و ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک کشورمان آمادگی لازم را دارد.

غول خودروهای برقی چینی در پاکستان

بی‌وای‌دی، غول خودروهای برقی چینی اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه تولید خودرو در پاکستان راه اندازی کند، جایی که فروش سه مدل از آن را، از طریق مشارکت با مگا موتورز آغاز خواهد کرد.

خیز هند برای جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان

گیتا گوپینات، معاون اول صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که انتظار می‌رود هند تا سال ۲۰۲۷ سومین اقتصاد بزرگ جهان شود. این صندوق به‌ تازگی پیش‌بینی رشد اقتصاد هند برای سال مالی آینده را به هفت درصد افزایش داد.

سهام شرکت‌های دارویی بالا رفت

با اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی به علت شیوع سریع آبله میمونی در آفریقا، قیمت سهام برخی از شرکت‌های دارویی و خدمات بهداشتی و همچنین تولیدکنندگان واکسن در جهان افزایش یافت.

آغاز عصر کشتی‌های هسته‌ای

انجمن طبقه‌بندی لویدز رجیستر و شرکت انرژی هسته‌ای Core Power با شرکت مرسک یک توافق‌نامه مشترک برای کشتی‌های فیدر هسته‌ای امضا کردند و به این ترتیب استفاده از کشتی‌های هسته‌ای با انتشار کربن صفر آغاز شد.

پیمان پولی ایران و روسیه، الگویی برای تبادلات مالی بریکس

ایلیاس زریپوف، دانشیار گروه فرایندهای نوین و بازارهای مالی جهانی در دانشگاه اقتصادی پلخانوف با اشاره به انعقاد پیمان پولی ایران و روسیه ‌گفت:‌ این پیمان می‌تواند الگویی برای تبادلات مالی بین کشورهای عضو بریکس باشد.

کد خبر 875277
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس نرم افزار IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    1 0
    چرا در مملکت خودمون تیربرق های پیاده رو ها خاموش است؟