نسل‌کشی و کودک‌کشی را باید به عنوان یک باور اعتقادی و مذهبی یهودیان به حساب آورد.

کودک کشی

به گزارش همشهری آنلاین، سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه: نسل‌کشی و کودک‌کشی را باید به عنوان یک باور اعتقادی و مذهبی یهودیان به حساب آورد. در روزهای اول جنگ اخیر غزه و پس از عملیات طوفان‌الاقصی، بنیامین نتانیاهو یک جمله بسیار خطرناکی را بیان کرد. منتها چون در آن ایام عموم مردم به دنبال پیگیری اخبار جنگ بودند و این کلام نتانیاهو بن‌مایه دینی و ایدئولوژیک داشت، کمتر مورد توجه و بررسی افراد قرار گرفت.

باور قلبی به خشونت

او در این کلام خود قسمتی از وصیت پروردگار به یوشع‌بن‌نون را قرائت کرد که در آن خداوند می‌گوید:«تو به جنگ دشمنانی می‌روی که حتی به زنان باردار آنان هم نباید رحم کنی!» این وصیت مربوط به جنگ یوشع با عمالیق است که قومی ضدیهود شناخته می‌شدند. دقیقا در پرتو این سخنان و عقاید ایدئولوژیک است که یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفت ما در غزه به مصاف کسانی می‌رویم که در اصل حیواناتی انسان‌نما هستند.

ما مردم عادی در غزه نداریم!

اسرائیل بدون هیچ اعلامی مناطق مسکونی را مورد بمباران شدید قرار می‌دهد و تعمدا جاهایی را می‌زند که افراد زیادی، بالاخص کودکان در آن ساکن هستند. وقتی از یوآف گالانت درباره این موضوع پرسیده شد که چرا مردم عادی را می‌کشند و در موشک‌باران مورد هدف قرار می‌دند؟ پاسخ داد که در غزه چیزی به نام انسان عادی و بی‌گناه وجود ندارد و همگی آنان مستحق مرگ و کشته شدن هستند!

گرسنگی دادن تا مرگ

همین دو سه هفته پیش نیز پیامی از سوی اسرائیلی‌ها مخباره شد که در آن بیان کردند باید آنقدر به فلسطینی‌های غزه گرسنگی داد تا بمیرند! این موضوع موجب خشم جامعه جهانی و واکنش علیه آنها شد. دقیقا در راستای این عقاید فیلم‌هایی از سوی سربازان متجاوز صهیونیستی منتشر می‌شود که خیلی راحت و با افتخار تعداد نفراتی که کشته‌اند را اعلام کرده و جزئیات این قتل و کشتار، حتی نسبت به کودکان را نیز می‌گویند.

با این اوصاف باید بیان کرد که حتی عباراتی چون نسلکشی یا کودک‌کشی در قبال آنچه که در غزه رخ می‌دهد کم است ما با یک نابودی مطلقی روبه‌رو هستیم که از سوی صهیونیست‌ها در حال وفوع است. به عبارتی آنان می‌خواهند هیچ نام و نشانی دیگر از فلسطینیان باقی نماند.

صهیونیست‌ها از کودکی به فرزندان خود می‌آموزند که فلسطینی‌ها شیطان هستند و باید به جنگ با آن‌ها رفت و تمام آثارشان را تخریب کرد. در کل آنان به آثار دینی تحریف شده خود سعی در ساخت یک زیربنای اعتقادی هستند تا بتوانند این سطح از خشونت را با یک توجیه پیگیری نمایند.

کد خبر 875292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 0
    خدا بر همه چیز آگاه و شاهد است و خدا با مسلمانان و مومنان راه قرآن و اسلام است.