وزیر راه و شهرسازی از باز شدن راه ورود هواپیما به کشور خبر داده و می گوید با توافق صندوق توسعه ملی و بانک مسکن زمینه اعطای تسهیلات ارزان قیمت ارزی به بخش حمل و نقل نیز فراهم شده است.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، در دو ماه گذشته بیش از ۱۰ فروند هواپیما وارد کشور شده است؛ این آخرین خبری است که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از توسعه صنعت هوایی داده و البته خبر دوم او درباره تأمین تسهیلات ارزی ارزان برای ایرلاین‌ها، خبر بزرگ‌تری است.

صنعت هوایی ایران بعد از ۴ دهه تحریم وضعیت نامساعدی دارد و در کنار اورهال کردن پرنده‌های موجود با تأمین قطعات، به‌شدت نیازمند ورود ناوگان جدید است. موضوعی که قرار بود با ورود هواپیماهای برجامی حل‌وفصل شود؛ اما با شیطنت ترامپ و خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، این قرار از بین رفت.

برای همین بود که در دولت سیزدهم به‌سرعت تسهیل واردات هواپیماهای جدید در دستور کار قرار گرفت و در دو سال گذشته، حدود ۶۰ هواپیما به ناوگان فعال کشور اضافه شد. حالا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از باز شدن مسیر ورود هواپیما به کشور خبر داده که نتیجه آن در دو ماه اخیر، اضافه شدن بیش از ۱۰ فروند هواپیما به صنعت هوایی کشور بوده است.

او در جمع خبرنگاران از تمهیدات جدید برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل خبر داد و گفت: قرار بود صندوق توسعه ملی ۲ میلیارد دلار در بانک مسکن سپرده‌گذاری کند تا به‌عنوان تسهیلات ارزان ارزی در حوزه حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری شود و در همین راستا توافقنامه‌ای با صندوق توسعه ملی منعقد و تمهیدات لازم از سوی بانک مسکن اندیشیده شد.

بذرپاش افزود: از ابتدا جهت‌گیری ما در وزارتخانه فعال‌سازی شرکت‌های هواپیمایی در بحث وارد کردن و خرید هواپیما بوده و بجای اینکه دولت وارد خرید هواپیما شود، ایرلاین‌ها را فعال کردیم. اکنون گزارش‌های شرکت‌های هواپیمایی نوید واردات تعداد قابل‌توجهی هواپیما در سال آینده را می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملاً باز است و دولت ارز مبادله‌ای با هماهنگی بانک مرکزی برای این شرکت‌ها تأمین کرده است. همچنین با شورای عالی امنیت ملی برای ترخیص قطعات و هواپیما در کمترین زمان ممکن هماهنگی انجام شده است.

کد خبر 875300
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha