یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

مناسبت و غیرمناسبت ندارد، بازار تهران همیشه شلوغ است. عده‌ای به قصد خرید سراغش را می‌گیرند و تعدادی هم هدفشان گشت‌وگذار در خانه‌های قدیمی، عمارت‌های تاریخی و موزه‌هایش است و در این میان کمتر کسی هست که سراغی از رستوران‌های این محل نگیرد. ا

بازار

همشهری آنلاین، فرخنده رفائی: اما این محدوده از پایتخت سال‌هاست که با مشکلات خاص از ناایمنی تا بوی بد و... درگیر است. البته در هفته‌های اخیر کارهایی شروع شده تا تحولی بزرگ در بازار تهران رخ دهد. در این محدوده از پایتخت گشت زدیم.

رفع مشکل بوی بد

با ورود به خیابان ۱۵خرداد، نخستین تغییری که جلب توجه می‌کند، ورق‌های فلزی نارنجی‌رنگ شرکت آب و فاضلاب است که عده‌ای میان حصار ورق‌ها مشغول کارند. یکی از کسبه گرچه از وضعیت فعلی به‌دلیل سر و صدا و جلوگیری از تردد راحت شهروندان شکایت دارد، از عملیات در حال اجرا خوشحال است و می‌گوید: بازار شبکه فاضلاب نداشت و فصل گرما بوی بد فاضلاب آزارمان می‌داد. اما با اتصال به شبکه مشکل رفع می‌شود.

ایجاد انشعاب گاز برای ایمنی بیشتر

بازارتهران با وجود گرمای هوا مثل همیشه شلوغ است. در جنوب خیابان ۱۵خرداد، در محدوده یکی از رستوران‌های شناخته‌شده کلی کپسول گاز چیده‌اند. صاحب یکی از رستوران‌ها می‌گوید: به‌خاطر مشکلات ایمنی بازار تهران گازرسانی انجام نمی‌شود. البته شمال خیابان به‌دلیل بافت مناسب‌تر گاز شهری دارد اما ما مجبوریم از گاز مایع استفاده کنیم که خطرهای خودش را دارد. البته شنیده‌ام شرکت گاز مجوز ایجاد انشعاب را داده است.

ایمن‌سازی‌ در بافت متراکم

وارد بازار که می‌شویم، کابل‌های برق، تراکم حجره‌های مملو از وسایل و... باز هم خبر از ناایمنی می‌دهد. البته برخی از کسبه می‌گویند که چاره‌ای نیست و باید مقطعی و کم‌کم کار انجام داد. یکی از کسبه بازار کفاش‌ها را نشان می‌دهد و می‌گوید: در این بازار با همکاری شهرداری سقف با پلی‌کربنات مناسب‌سازی‌ شده و کسبه هم دیوارها و کف را مناسب‌سازی‌ کرده‌اند. کاش در کل بازار این اتفاق بیفتد.

ترافیک در محدوده طرح

پس از گذشت چندساعت از گشت‌وگذار در محدوده بازار، هنگام خروج با انبوهی از خودروها و ترافیک مواجه می‌شویم. سوار تاکسی که می‌شویم راننده کلافه می‌گوید: با وجود مترو، اتوبوس و تاکسی مردم و حتی صاحبان مغازه‌ها با ماشین خودشان به اینجا می‌آیند؛ درحالی‌که بازار نه جای پارک کافی دارد و نه کوچه و معبر آزاد. کاش پلیس قوانین سخت‌تری بگذارد تا ترافیک هم کمتر شود.

چهره بازار تهران تغییر می‌کند

کد خبر 875318
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha