رایزن فرهنگی ایران در عراق از مردم درخواست کرد برنامه سفر اربعین را در ۵ روز خلاصه کنند و در مصرف آب بسیار صرفه جویی شود.

رایزن فرهنگی ایران

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار دیپلماتیک روزنامه همشهری، با اشاره به وضعیت پیاده روی اربعین حسینی، گفت: ستاد فرهنگی اربعین متشکل از فعالان اربعین حسینی ایران و عراق ایجاد شده است که برخی هدف‌گذاری‌های سیاسی و فرهنگی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ قاری در ایام اربعین حضور خواهند داشت و برنامه‌های برای استفاده از آنها در ایام اربعین تدارک دیده شده است، ادامه داد: مبلغین خانم و آقا برای زائران ایرانی در ایام اربعین در عراق حضور دارند تا سوالات شرعی زائران را پاسخ دهند. همچنین ۲۰ عنوان کتاب هم برای اهدا به زوائر اربعین در نظر گرفته است که نسخه موبایلی آن هم تهیه شده تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

رایزن فرهنگی ایران در عراق با اشاره به اینکه یکی از کارهای جذاب ایام اربعین دعوت از راویان است، خاطرنشان کرد: ۸۰ موکب برای فعالیت در حوزه کودک و نوجوان برپا شده است و با همکاری معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران از موکب‌های بزرگ عراقی هم تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در موضوع محیط زیستی و نظافت محیط باید دقت شود و از زائران خواهش می کنم در این موضوع با موکب داران و مسئولان تعامل داشته باشند.

اباذری با تاکید بر اینک شعار امسال «راه قدس از کربلا می گذرد» است، عنوان کرد: وحشی گری های اسرائیل در تاریخ بشریت بی سابقه است، صحنه‌های عجیبی از جنایت اسرائیل در غزه منتشر می شود و هدف اربعین امسال دفاع از مردم مظلوم غزه است.

وی از مردم درخواست کرد برنامه سفر اربعین را در ۵ روز خلاصه کنند و در مصرف آب بسیار صرفه جویی شود، تصریح کرد: پیش بینی‌های خوبی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برای حل مشکلات مردم در نظر گرفته شده است. توصیه دیگر به زائران این است که بعد از ایام اربعین امکانات و مواکب در عراق کمتر است، بنابراین باید برخی هزینه‌های سفر را مانند خوارک و آب پرداخت کنند، به همین دلیل بهتراست که سفر مدیریت شود.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق با اعلام اینکه با کمک نیروهای امنیتی، حشدالشعبی و پلیس عراق هیچ مشکلی امنیتی در پیاده روی اربعین وجود نداشته است، افزود: به دلیل همین موفقیت تاکنون هیچ گزارشی امنیتی در اربعین اعلام نشده است.

کد خبر 875596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha