دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت رشد اشتغال در ایالات متحده در حال کاهش است.

آمریکا

همشهری آنلاین؛ شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت نرخ بیکاری در آمریکا در این ماه به 4.3 درصد رسیده است. همین موضوع و ترس از افزایش بیکاری در آمریکا باعث رکود در بخش تولیدی این کشور نیز شده است.

اداره آمار وزارت کار آمریکا در گزارشی که امروز منتشر شد نوشته است، حقوق و دستمزد 114 هزار شغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا افزایش یافته است و این نشان دهنده آن است که نرخ تورم هم در حال افزایش است.

افزایش نرخ بیکاری از 4.1 درصد در ژوئن گذشته، چهارمین افزایش ماهانه متوالی است. این ممکن است به نگرانی های فزاینده در مورد عدم پایداری رشد اقتصادی منجر شود.

براساس آمار وزارت کار ایالات متحده آمریکا، در حالی که اشتغال غیرکشاورزی در ایالات متحده آمریکا در ماه آوریل 175 هزار نفر کمتر از حد انتظار رشد کرد، نرخ بیکاری نیز از 3.8 درصد به4.3درصد افزایش یافت.بخش‌هایی که بیشترین افزایش اشتغال را در این بازه زمانی داشته‌اند، خدمات بهداشتی، کمک اجتماعی، حمل و نقل و ذخیره‌سازی بودند.این در حالی است که انتظارها برای نرخ بیکاری 3.8 درصد بود. تعداد بیکاران در این کشور در آوریل گذشته با افزایش 63 هزار نفری به 6 میلیون و 492 هزار نفر رسید.

در این میان، «قانون ساهْم (Sahm)» به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای رکود اقتصادی مطرح می‌شود که بر روند نرخ بیکاری تمرکز دارد.این قانون بیان می‌کند که زمانی که میانگین سه ماهه نرخ بیکاری حداقل نیم درصد نسبت به پایین ترین نقطه خود در سال گذشته افزایش یابد، به معنای شروع رکود است. از نظر تاریخی، قانون ساهم به درستی تمام رکودهای اقتصادی را از سال ۱۹۷۰ پیش بینی کرده است.

وال استریت نیز همچنان خوش‌بین است و به پیش‌بینی‌های نادرست رکود اقتصادی در گذشته و همچنین رونق هوش مصنوعی که به رشد سرمایه‌گذاری و درآمد منجر می‌شود، اشاره می‌کند. علاوه بر این، صرف هزینه‌های زیرساختی به عنوان عاملی مثبت برای اقتصاد تلقی می‌شود.به طور کلی، افزایش نرخ بیکاری و نزدیک شدن به نقطه حساس قانون ساهم، نگرانی‌هایی را در مورد رکود احتمالی ایجاد می‌کند.

کد خبر 875618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha