نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و دانشکده سینا حاکی از رقابت تنگاتنگ میان کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات ها برای انتخابات ۲۰۲۴ و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق  این کشور و نامزد جمهوریخواهان در چهار ایالت کلیدی است.

هریس و ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این نظرسنجی نشان می دهد ترامپ در ایالت جورجیا با ۵۱ درصد به ۴۴ درصد در مقابل هریس پیشتاز است، اما در سایر ایالت ها اختلاف کمتر است: در آریزونا ۴۹ درصد هریس تا ۴۵ درصد ترامپ، در کارولینای شمالی ۴۹ درصد هریس و ۴۶ درصد ترامپ و در ایالت نوادا ۴۸ درصد ترامپ و ۴۶ درصد هریس رای کسب کرده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که برخی از تفاوت ها بین ایالت های کلیدی در سراسر جنوب آمریکا، از جمله در میان گروه های جمعیتی کلیدی به شکل زیر است:

رای دهندگان زن:

در آریزونا و کارولینای شمالی، هریس در میان زنان پیشتاز است و ۶۰ به ۳۵ درصد در رقابت با ترامپ در آریزونا و ۵۷ به ۳۹ درصد از وی در کارولینای شمالی پیشی گرفته است. این اختلاف در جورجیا (۵۳ درصد هریس به ۴۲ درصد ترامپ) و نوادا (۵۱ درصد هریس در مقابل ۴۳ درصد ترامپ) است.

رای دهندگان لاتین و سیاه پوست:

در میان رای دهندگان لاتین تبار در آریزونا (۵۶ درصد هریس در مقابل ۳۸ درصد ترامپ)، در نوادا (۴۵ درصد هریس در برابر ۴۴ درصد ترامپ) رای کسب کرده و حمایت از هریس در میان رای دهندگان سیاه پوست در کارولینای شمالی به طور قابل توجهی گسترده تر است (۸۵ درصد هریس ۹ درصد ترامپ) و در جورجیا (۷۳ درصد هریس ب ۲۰ درصدترامپ) است.

رای دهندگان سفیدپوست:

ترامپ در این دسته رای دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی، که بخش مهمی از ائتلاف او هستند، برتری بیشتری نسبت به رای دهندگان دیگر دارد. در این گروه، ۷۹ درصد از ترامپ و ۱۸ درصد از هریس در جورجیا، و ۶۷ درصد از ترامپ و ۳۰ درصد از هریس در کارولینای شمالی حمایت کرده اند، اما در نوادا (۵۹ درصد ترامپ و ۳۷ درصد هریس) و آریزونا (۵۶ درصد ترامپ و ۴۰ درصد هریس) آرا کسب کرده اند.

رای دهندگان جوان تر:

رای دهندگان کمتر از ۳۰ سال در جورجیا، ۵۱ درصد ترامپ و ۴۴ درصد هریس، در حالی که در سه ایالت دیگر، ۵۲ درصد هریس و ۳۶ درصد ترامپ در آریزونا، ۵۳ درصد هریس و ۳۹ درصد ترامپ حمایت کرده اند.

در همه این ایالت‌ها، ترامپ نسبت به هریس از مزیت قابل توجهی برخوردار است زیرا در زمینه مدیریت اقتصاد بیشتر مورد اعتماد است (۵۶درصد ترامپ به ۴۱ درصد هریس است پس از ترکیب نتایج هر چهار ایالت)، در حالی که هریس در مورد مدیریت سقط جنین برتری بیشتری دارد (۵۶ درصد هریس تا ۳۸ درصد ترامپ).

در مورد مهاجرت، ۵۳ درصد ترامپ و ۴۳ درصد هریس را ترجیح داده اند، و در زمینه مدیریت دموکراسی، ۵۲ درصد هریس ۴۳ درصد ترامپ را ترجیح داده اند.

پیش از این نیز، نظرسنجی کالج امرسون و ریل کلیر پنسیلوانیا نشان داد که با نزدیک شدن به روز انتخابات در آمریکا رئیس جمهوری پیشین این کشور در رقابت تنگاتنگ با کامالا هریس در ایالت پنسیلوانیا بسر می برد.

نظرسنجی این دو نهاد، از بین یک هزار نفر از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا که در بازه زمانی بین ۱۳ و ۱۴ اوت (۲۴-۲۳ مرداد) منتشر شده، نشان داد که ۴۹ درصد از رای دهندگان از ترامپ و ۴۸ درصد از رقیب دموکرات او کامالا هریس حمایت می کنند. این نظرسنجی با ضریب خطای ۳ درصد انجام شد.

نگاهی عمیق تر به این نتایج نشان دهد که ترامپ ممکن است با مشکلاتی مواجه شود چرا که کارزارهای انتخاباتی او از زمان ورود هریس به رقابت ها از شتاب افتاده است.

از بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت کلیدی ۴۹ درصد گفتند به ترامپ رای می دهند. در نظرسنجی ژوئیه (تیر) موسسه کالج امرسون و تارنمای هیل، ترامپ در ایالت پنسیلوانیا مورد حمایت ۵۰.۵ درصد از رای دهندگان بود.

در مقایسه، هریس در نظرسنجی ماه اوت (مرداد) مورد حمایت ۴۸ درصد از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا قرار گرفت. این نظرسنجی به دنبال آغاز کارزارهای انتخاباتی هریس انجام شد و این درحالیست که وی تا پیش از این تنها مورد حمایت ۴۵ درصد از رای دهندگان احتمالی بود.

پنسیلوانیا - و ۱۹ رای کالج الکترال آن - به عنوان یکی از ایالت های کلیدی برای پیروزی در مسیر پیروزی هر یک از نامزدها در ماه نوامبر محسوب می شود. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، تنها با ۱.۲ درصد آرا از ترامپ پیشی گرفت.

نظرسنجی کوک پولیتیکال در روز چهارشنبه نشان می دهد که هریس در هفت ایالت کلیدی پیشتاز است. در آریزونا با ۱۱ الکترال کالج وی با اختلاف ۴ درصدی از ترامپ جلوتر است. این نظرسنجی پیشتازی هریس در ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین با ۱۰ آرای الکترال را ۵ درصد نشان داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از این نسبت به یک دوره «ماه عسل» برای دموکرات‌ها پس از آغاز مبارزات انتخاباتی هریس هشدار داده بود و رئیس‌جمهوری سابق اغلب ادعا می‌کند که هنوز در نظرسنجی «بسیار جلوتر» از هریس است. اما در حالی که کمتر از ۱۲ هفته تا روز انتخابات باقی مانده است، کارشناسان به نیوزویک گفته اند که حمایت ها از هریس می تواند تا نوامبر ادامه یابد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

کد خبر 875639
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha