صنعت خودروهای الکتریکی در چین بزرگ‌ترین صنعت در جهان است که حدود ۵۸ درصد از تولید جهانی خودروهای الکتریکی (EVs) را به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۵ میلیون صادرات داشته است.

سرعت پیشرفت Optimus

همشهری آنلاین -یکتافراهانی : فروش خودروهای برقی پلاگین در چین ۳۷ درصد از کل فروش این کشور در سال ۲۰۲۳ بوده که ۲۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. این افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۲۰۲۰ است؛ زمانی که خودروهای برقی پلاگین تنها ۶.۳ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده بودند.

صنعت باتری نیز ارتباط نزدیکی با صنعت خودروهای برقی پلاگین دارد؛ زیرا باتری‌ها حدود ۱/۳ هزینه خودروهای الکتریکی را تشکیل می‌دهند و حدود ۸۰ درصد باتری‌های لیتیوم یونی در جهان در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند.



استقرار روبات‌های انسان‌نما در کارخانه‌های چین



ربات‌های انسان‌نما

یک سازنده خودروهای برقی لوکس چینی برای اولین‌بار ربات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌های خود مستقر کرده که در واقع می‌توان گفت به‌این‌ترتیب ضربه‌ای به تلاش‌های ایلان ماسک برای تبدیل تسلا به یک رهبر جهانی در این فناوری واردآوردن است.

Zeekr که متعلق به غول خودروسازی چینی جیلی است، آزمایش ربات Walker S Lite را آغاز کرده که شبیه انسان است و می‌تواند کارهای اساسی را مانند او انجام دهد.

یک ویدئو در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ربات دو پا ساخته شده توسط شرکت UBtech Robotics در شنژن جعبه‌ها را در اطراف "کارخانه هوشمند" این خودروساز در منطقه خلیج هانگ ژو چین حرکت می‌دهد.

بیشتر بخوانید :


تولید انبوه روبات انسان‌نما برای اولین بار در جهان | این روبات‌ها به جزء اصلی زندگی ما تبدیل می‌شوند؟

رونمایی از روبات نسل‌۲ تسلا | بسیار انسانی‌تر

کمک به کارمندان

این روبات پالت‌های کوچک روی نوار نقاله را بارگذاری می‌کند؛ کاری که برای ۲۱ روز متوالی انجام داده و نشان‌دهنده آن است که چگونه می‌تواند به «کارمندان در کارهای لجستیکی» کمک کند.
وقتی این کار با استقبال کارمندان کارخانه Zeekr مواجه شد ربات پاسخ داد که تمام تلاش خود را برای انجام کارها می‌کند؛ قبل از اینکه دیده شود که جعبه‌هایی به وزن ۱۵ کیلوگرم را در سراسر کارخانه حمل می‌کند و به شیوه‌ای شبیه انسان راه می‌رود.
در کنار Zeekr، جیلی برند بریتانیایی لوتوس را کنترل می‌کند و در استون مارتین سهام دارد. این شرکت همچنین مالک شرکت London EV است که تاکسی‌های مشکی نمادین لندن را تولید می‌کند.

استفاده از ربات‌های انسان‌نما توسط تسلا

پس از یک ماه از انتشار این فیلم، میلیاردر آقای ماسک گفت تسلا از سال ۲۰۲۵ تولید و استفاده از ربات‌های انسان‌نما را آغاز خواهد کرد.

آقای ماسک اخیراً در X نوشت: تسلا روبات‌های انسان‌نمای مفیدی تولید خواهد کرد؛ اما تولید آن اندک و برای استفاده داخلی در سال آینده است. اما امید می‌رود برای دیگر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۶ تولید بالایی داشته باشد.

افزایش روبات‌های انسان‌نما

به گزارش سایت Business مدیر اجرایی تسلا قبلاً گفته بود که تعداد روبات‌های دو پا روی زمین روزی از ۸ میلیارد انسان روی این سیاره فراتر خواهد رفت.

او اعلام کرده قصد دارد روباتی تولید کند که برای انجام کارهای خسته‌کننده، تکراری و خطرناک طراحی شده است.


استقرار روبات‌های انسان‌نما در کارخانه‌های چین

نسخه جدید روبات انسان‌نما تسلا

در ماه دسامبر، تسلا نسخه جدیدی از ربات انسان‌نما خود را معرفی کرد که می‌توانست بدون افتادن روی زمین چمباتمه بزند و تخم‌مرغی را بردارد؛ بدون اینکه آن را بشکند.
تسلا می‌گوید Optimus Gen ۲ می‌توانست ۳۰ درصد سریع‌تر راه برود، ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر بود و تعادل و حرکات دست را در مقایسه با مدل قبلی خود بهبود بخشیده بود.

در واقع تسلا مدت‌هاست روی فناوری‌های خودران و روباتیک کار می‌کند، انبارهای خود را خودکار کرده و نرم‌افزار خودروهای خودران را در وسایل نقلیه الکتریکی خود به کار می‌گیرد.

سرعت پیشرفت Optimus

بااین‌حال، Optimus تنها ربات انسان‌نمایی نیست که به‌سرعت پیشرفت می‌کند. در ماه فوریه، محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، یک روبات دو پا را آموزش دادند تا در اطراف سانفرانسیسکو راه برود.

UBtech در ماه فوریه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد روبات Walker S خود در یک خط مونتاژ در کارخانه‌ای که توسط Nio، سازنده خودرو چینی اداره می‌شود، کار می‌کند.

کد خبر 875850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha