رئیس‌جمهور روسیه در جریان نخستین سفرش به منطقه چچن پس از ۱۳ سال، به همراه «رمضان قدیروف» از نیروهای چچنی و داوطلبان آماده برای جنگ با اوکراین بازدید کرد. این نیروها به‌ویژه در عملیات پاکسازی کورسک نقش دارند.

پوتین پس از ۱۳ سال به چچن رفت

به گزارش همشهری آنلاین، این سفر از پیش اعلام نشده از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به منطقه اکثرا مسلمان‌نشین چچن در قفقاز شمالی، در حالی انجام می‌شود که مسکو با نفوذ نیروهای اوکراینی به منطقه «کورسک» فدراسیون روسیه مقابله می‌کند و ضربات تازه‌ای را به آنها وارد کرده است و در این میان، نیروهای چچنی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بر اساس متنی که در وب‌سایت کرملین منتشر شده، پوتین به سربازان دانشگاه نیروهای ویژه روسیه، یک مدرسه آموزشی در گودرمس چچن، گفت: «تا زمانی که مردانی مانند شما داریم، کاملا شکست‌ناپذیر هستیم.»

تصاویر سفر پس از ۱۳ سال | پوتین به داوطلبان مسلمان: تا مردانی مانند شما داریم، شکست‌ناپذیریم


به نقل از خبرگزاری رویترز، وی ادامه داد: «اینجا تیراندازی در میدان تیر یک چیز است و به خطر انداختن جان و سلامتی یک چیز دیگر. اما شما نیاز درونی به دفاع از میهن و شجاعت اتخاذ چنین تصمیمی را دارید.»

تصاویر سفر پس از ۱۳ سال | پوتین به داوطلبان مسلمان: تا مردانی مانند شما داریم، شکست‌ناپذیریم


رمضان قدیروف،‌ رهبر چچن به عنوان حامی سرسخت پوتین در نبرد با اوکراین در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ توسط آمریکا تحریم شده است. قدیروف پیشتر خود را «پیاده‌نظام پوتین» نامیده بود.

خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش کرد، پوتین در پاسخ به سوال روزنامه‌نگاری که پرسید آیا قدیروف اعتماد او را جلب می‌کند، گفت: «اگر تعداد بیشتری از این سربازان پیاده‌نظام را داشتم، بسیار خوشحال می‌شدم، اما حتی یک مورد از این پیاده‌نظام‌ها هم ارزش زیادی دارد.»

تصاویر سفر پس از ۱۳ سال | پوتین به داوطلبان مسلمان: تا مردانی مانند شما داریم، شکست‌ناپذیریم


پوتین پیش از ورود به چچن برای نخستین بار پس از ۱۶ سال به «بسلان» در اوستیای شمالی رفت تا به کشته‌های حملات شبه‌نظامیان در سال ۲۰۰۴ در این منطقه ادای احترام کند. در آن سال، شبه‌نظامیان یک مدرسه را مورد حمله قرار داده و بیش از ۳۳۰ نفر در این رویداد که خونین‌ترین رویداد در تاریخ روسیه مدرن به شمار می‌رود، کشته شدند.

کد خبر 876043
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha