جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
۱ نفر

مجید انصاری در سال ۱۳۳۳ در زرند کرمان بدنیا آمد. وی هم اکنون در دولت چهاردهم به عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور فعّالیت می‌کند.

چانک مجید انصاری

به گزارش همشهری آنلاین، مجید انصاری زادهٔ ۱۰ فروردین ۱۳۳۳ در شهرستان زرند کرمان است. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دولت چهاردهم، در ۱ شهریور ۱۴۰۳ انصاری را به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد. مجید انصاری همچنین از سال ۱۳۸۰ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.

انصاری در دولت هشتم از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ به‌عنوان معاون امور حقوقی و مجلس رئیس‌جمهور فعّالیت می‌کرد و در دولت یازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ سمت معاون امور مجلس رئیس‌جمهور و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور را برعهده داشت.

وی در آخرین سال فعّالیت دولت هشتم به ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی، به‌عنوان معاون امور حقوقی و مجلس رئیس‌جمهور منصوب شد و از ۲۱ مهر ۱۳۸۳ تا ۷ شهریور ۱۳۸۴ در این سمت فعالیت کرد.

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ و آغاز فعالیت کاری دولت یازدهم، مجید انصاری به‌عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ تا ۲۲ تیر ۱۳۹۵ در این معاونت مشغول به کار بود و سپس از ۲۲ تیر ۱۳۹۵ تا ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ به‌عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور عهده دار مسئولیت بود.

او همچنین اولین رئیس سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ بود.

مجلس

در مجموع انصاری چهار بار نماینده مجلس شورای اسلامی طی دوره های ۱، ۳، ۵ و ۶ بود. انصاری در مجلس پنجم پس از عبدالله نوری که به وزارت کشور دولت خاتمی رفت، ریاست فراکسیون خط امام (اقلیت) را برعهده داشت.

وی  از ۴ اسفند ۱۳۷۷ تا ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ نماینده استان تهران در دوره سوم مجلس خبرگان بود.

شورای نگهبان از انصاری برای شرکت در آزمون کتبی انتخابات دور چهارم مجلس خبرگان دعوت کرد، که او نپذیرفت و رد صلاحیت شد.

آخرین بروزرسانی Aug ۲۳, ۲۰۲۴ - جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳

کد خبر 876500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha