معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور قطع مستمری ۱۳ هزار مددجو را توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها تایید کرد.

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا انجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره قطع مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان گفت: مستمری مددجویان سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۳ و بر اساس قانون بودجه به صورت مستقیم از سوی سازمان هدفمندی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بر همین اساس، بدیهی است تعداد مستمری‌بگیران بر اساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم می‌شود.

وی افزود: در مردادماه نیز مطابق پرداختی تیرماه، آمار مددجویان تقدیم سازمان هدفمندی شد، اما تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه تکافوی پرداخت مستمری را نمی‌کرد. بر همین اساس تعداد مستمری‌بگیران بر اساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم و اعلام شد.

مروتی فعال حقوق معلولان نیز درباره عدم پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی گفت: با وجود برگزاری جلسه مشترک میان مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بهزیستی برای حل این مشکل، همچنان ۱۳ هزار نفر از مددجویان بدون اطلاع از قطع مستمری خود با بحران معیشتی مواجهند. این موضوع نه‌تنها معیشت این خانوارها را به خطر انداخته، بلکه موجب ایجاد اضطراب و نگرانی عمیقی در میان تمامی مددجویان و خانواده‌هایشان شده است.

گفتنی است، مستمری خانوارهای یک‌ نفره ماهیانه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

کد خبر 876640
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha