همزمان با اربعین حسینی(ع) روز یکشنبه مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام‌خمینی(ره) و در حضور رهبرمعظم انقلاب برگزار شد.

رهبر انقلاب

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: رهبرمعظم‌انقلاب در بین دو نماز در سخنانی با اشاره به زیارت عاشورا، کارزار میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی را مستمر و تمام‌نشدنی و در عین حال نحوه این کارزار را به تناسب شرایط و اقتضائات متفاوت خواندند و تاکید کردند: انقلاب‌اسلامی ایران، فرصت و میدان وسیعی را در مقابل جوانان گشوده است و باید از این فرصت، با برنامه‌ریزی و شناخت صحیح وظیفه در جهت اهداف عالیه انقلاب بهره برد.

کارزاری تمام‌نشدنی

کارزار میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی مستمر و تمام‌نشدنی بوده و درعین‌حال نحوه این کارزار به تناسب شرایط و اقتضائات متفاوت است.

میدانی وسیع پیش روی جوانان

انقلاب اسلامی ایران، فرصت و میدان وسیعی را در مقابل جوانان گشوده است و باید از این فرصت، با برنامه‌ریزی و شناخت صحیح وظیفه، اقدام لازم و به‌موقع را در جهت اهداف عالیه انقلاب انجام داد تا زمینه پیشرفت و فلاح و رستگاری فراهم شود.

تفاوت در شیوه‌های مقابله به جبهه ظلم

هدف از قیام امام حسین(ع) مقابله با ظلم و جور است. شیوه‌های مقابله جبهه حسینی با ظلم و جور به تناسب شرایط متفاوت است. این مقابله در دوران شمشیر و نیزه به یک گونه است و در دوران اتم و هوش‌مصنوعی به‌گونه‌ای دیگر، در دوران تبلیغات با شعر و قصیده و حدیث شیوه خاص خود را داشت و در دوران اینترنت و کوانتوم نیز شیوه‌های دیگری را باید به‌کار گرفت.

لزوم هدف‌گیری دقیق

این وظیفه در دوران دانشجویی به یک گونه است و در دوران مسئولیت به‌گونه‌ای دیگر. مقابله جبهه حسینی با جبهه یزیدیان همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست، بلکه باید درست اندیشید، درست سخن گفت، درست شناسایی کرد و وظیفه را شناخت و دقیق به هدف زد.

توصیه‌هایی به جوانان

اگر در این مسیر حرکت کردیم، زندگی معنا و هدف پیدا می‌کند. جوانان باید دوران کنونی را که به برکت انقلاب اسلامی، میدان وسیعی در مقابل آنها گشوده شده‌است، قدر بدانند و با برنامه‌ریزی و مطالعه و فکر صحیح، که لازمه آن آشنایی با قران و تأمل در آن است، اقدام به‌موقع انجام دهند.

ضرورت شناخت اقدام به‌موقع

این اقدام به‌موقع، گاهی در محیط دانشگاه معنا پیدا می‌کند، زمانی در فضای اجتماعی یا سیاسی لازم است و گاهی هم این اقدام، در راه کربلا و فلسطین و اهداف عالیه ضرورت پیدا می‌کند.

خطر خسران

استفاده جوانان از این فرصت تاریخی، به معنای فلاح و رستگاری است و اگر از این فرصت استفاده و به وظیفه عمل نشود، نتیجه آن خسران خواهد بود.

راهبرد مقابله با یزیدیان زمان

«کارزار تمام‌نشدنی میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی» و «شیوه‌های متفاوت مقابله جبهه حسینی با ظلم و جور» دو کلیدواژه رهبرمعظم‌انقلاب در جمع هیئت‌های عزاداری دانشجویی بود؛ کلیدواژه‌هایی که ترسیم‌کننده راهبرد نوینی برای مقابله ظالمان و یزیدیان زمان است.

تاکید حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای بر کارزار تمام‌نشدنی میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی از یک‌سو و شیوه‌های متفاوت مقابله جبهه حسینی با ظلم و جور ازسوی موضوعی است که در سخنان سال‌های اخیر رهبرمعظم‌انقلاب مورد تاکید قرار داشته‌است که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

۱

اول دشمن را بشناسید

۵ آذرماه ۱۴۰۱

بیانات در دیدار بسیجیان

دشمن‌تان را بشناسید و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛ دشمن را اشتباه نکنید. ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطه‌ضعف‌های دشمن را بشناسید، ناتوانی‌های دشمن را بشناسید. دشمن همیشه سعی می‌کند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه دهد.

۲

وظیفه همگانی

۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱

دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب

در شرایط فعلی که با چنین کارزار و چالشی (کارزار اساسی ایران و استکبار)، مواجه هستیم، ‌وظیفه آحاد مردم و مسئولان و همچنین روشنفکران، نخبگان، جوانان و جوامع علمی دانشگاهی و حوزوی، ‌ ‌تلاش برای پیشرفت در همه عرصه‌های علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.

۳

کارزار همه‌جانبه و عظیم

۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

شما در وسط میدان کارزارید، یک کارزار همه‌جانبه‌ عظیم؛ این کارزار را باید احساس کنید، طرف مقابل را باید بشناسید و این‌جور، تکلیف همه‌ ما معین می‌شود.

۴

ایران، دولت مقاومت

۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶

بیانات در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)

ما امروز «دولت مقاومت» ایم... «دولت مقاومت» یعنی چه؟ یعنی تسلیم زورگویی نشدن، تسلیم زیاده‌طلبی نشدن، در موضع اقتدار ایستادن.

۵

منطقِ هماوردی جهانی

۲ تیرماه ۱۳۹۴

بیانات در دیدار مسئولان نظام

در هماوردی‌های جهانی، منطقِ هماوردیِ جهانی ایجاب می‌کند که ما دو میدان را مورد نظر داشته باشیم. یک میدان، میدان واقعیت و عمل است؛ که این میدان میدان اصلی است. یک میدان، میدان دیپلماسی و سیاست است که دارایی‌ها را در این میدان دیپلماسی و سیاست و مذاکره، تبدیل می‌کند به منفعت‌ملی. اگر در میدان اول دست انسان خالی باشد، در میدان دوم کاری از انسان ساخته نیست.

۶

اهمیت کارزار فرهنگی

۱۹ آذرماه ۱۳۹۲

بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی

واقع قضیه این است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناکتر نباشد، کمتر نیست.

۷

نبرد حق و باطل

۲۵ مردادماه ۱۳۸۶

بیانات در دیدار میهمانان شرکت‌کننده در چهارمین مجمع‌جهانی اهل‌بیت (ع)

یقین داریم در این کارزاری که بین حق و باطل، امروز راه افتاده است - کارزار بین اسلام و معارف اسلامی و بیداری اسلامی از یک سو، و طمع‌ورزی‌های استکباری سیاست‌های شیاطین عالم و در رأس آنها شیطان بزرگ یعنی دولت آمریکا از یک طرف دیگر - پیروزی با ماست؛ پیروزی با طرف حق است.

۸

عرصه‌ کارزار تفکرات گوناگون

۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۴

بیانات‌ در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان‌

امروز اینترنت، ماهواره و وسایل ارتباطیِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقیِ فکری قرار داریم.

۹

ضرورت شناخت ابزارهای پیچیده دشمن

۹ شهریورماه ۱۳۸۳

دیدار اساتید و دانشجویان بسیجی با رهبر انقلاب

امروز در یک کارزار فرهنگی و سیاسی و در واقع در وسط جنگ دو هویت قرار داریم ... دشمن از ابزارهای پیچیده‌ای استفاده می‌کند که مقابله با آن، بسیار ظریف و دقیق و در عین حال پرجاذبه است. نسل جوان باید با خودسازی و بهره‌گیری از روح پرتلاش خود، تاکتیک‌های دشمن را در این کارزار شناسایی کند و با استفاده از ضد تاکتیک‌ها به مقابله با دشمن برود.

۱۰

راهبرد محوری

۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۹

بیانات در دیدار معلمان و کارگران

الان، یک کارزار فکری، فرهنگی و سیاسی در جریان است. هرکس بتواند بر این صحنه‌ کارزار و نبرد تسلط پیدا کند، خبرها را بفهمد، احاطه‌ ذهنی داشته باشد و یک نگاه به صحنه بیندازد، برایش مسلم خواهد شد که الان دشمن از طرق فرهنگی، بیشترین فشار خود را وارد می‌آورد.

کد خبر 876839
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha