به جرأت می‌توان گفت حرف‌های نکونام بعد از بازی، از خود نمایش استقلال به‌مراتب ناامیدکننده‌تر

جواد نکونام

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

در هفته دوم لیگ برتر، استقلال با مساوی ۲- ۲مقابل ملوان متوقف شد. طبیعتا این نتیجه برای هواداران خوشایند نبود، به‌خصوص که آبی‌ها با ۲پنالتی بحث‌برانگیز از شکست گریختند. با این حال چیزی که وضع را بدتر کرد، مصاحبه بعد از بازی جواد نکونام بود؛ سرمربی استقلال که بار دیگر با حرف‌هایش نشان داد قرار نیست تغییرات عمیقی در طرز تفکر او صورت بگیرد. به جرأت می‌توان گفت حرف‌های نکونام بعد از بازی، از خود نمایش استقلال به‌مراتب ناامیدکننده‌تر بود.

عبارتی که قابل باور نبود

فصل گذشته نکونام به دفعات بعد از پیروزی‌های اقتصادی استقلال و نمایش‌های نه‌چندان قابل‌قبول و دوست‌داشتنی این تیم، مدعی می‌شد دستش از نظر بازیکن خالی است. همان موقع هم این اظهارنظر قابل‌قبول نبود و بارها نوشتیم دارایی استقلال در آن حد که جواد در بوق و کرنا می‌کرد، محقر نبود. با این حال شگفت‌انگیز است که سرمربی استقلال بعد از یکی از توفانی‌ترین پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی تاریخ باشگاه هم دوباره به چنین بهانه‌ای متوسل می‌شود. نکونام پس از بازی با ملوان گفت دستش خالی است و همه تیم‌ها نسبت به تیم او تکمیل‌تر هستند. این موضوع به ‌قدری عجیب است که قلم نیازی به خسته کردن خود نمی‌بیند. حتی اجازه بدهید فهرست ستاره‌هایی که استقلال خریده و کم‌وکاستی‌های رقبا را هم مرور نکنیم. اگر قرار بود این استدلال‌ها کسی را بیدار کند، تا به حال هزار بار چنین اتفاقی رخ داده بود. جواد را در دنیای خودش باید تنها گذاشت.

حمله به ستون فصل قبل

به‌طور کلی در ادبیات جواد نکونام پیرنگی از زیر سؤال بردن شخصیت حرفه‌ای شاگردانش به چشم می‌خورد. همین که او می‌گوید به اندازه کافی بازیکن در اختیار ندارد، خودش به منزله سرکوب توانایی‌های نفرات فعلی است. به‌طور مشخص در مورد ابوالفضل جلالی اما جواد نکونام تعارف را کنار گذاشت و پس از بازی با ملوان، این بازیکن را متهم کرد که در طول تعطیلات فقط خورده و خوابیده! چنین هجوم بی‌پروایی، آن هم مقابل چشم رسانه‌ها به یکی از بهترین بازیکنان فصل قبل استقلال، به قدری آماتور است که این هم نیازی به توضیح و تفسیر آنچنانی ندارد.

علیه جوانان

بخش دیگری از سخنان عجیب نکونام پس از بازی با ملوان، جایی بود که او مدعی شد بازیکنان زیر ۲۱سال توانایی و کشش لازم برای حضور در ترکیب تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال را ندارند. پس از این مصاحبه، تصاویر زیادی از دوران درخشش و گلزنی امثال ‌اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی در استقلال وایرال شد و برخی هم بودند که به قهرمانی اسپانیا در یورو با یامال ۱۷ساله اشاره کردند. این هم عجیب است، خیلی عجیب!

باز هم پیله به مدیریت

البته هنوز ماه‌عسل جواد نکونام با مدیران جدید به پایان نرسیده و او احتمالا برای حفظ ظاهر هم که شده، بعد از آن همه دعوا با علی خطیر ترجیح می‌دهد زیاد به پر و پای مدیرعامل جدید نپیچد. به هر حال اما پس از نخستین توقف فصل، نکونام نخستین جمله کنایه‌آمیزش را نثار فرشید سمیعی کرد تا روشن شود اگر کار گره بخورد، از این یکی مدیر هم عبور خواهد کرد: «نمی‌دانم چرا هر کاری را به آقای سمیعی می‌گوییم، کلی معطلش می‌کند تا انجام بدهد.»

کد خبر 876932
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha