حزب الله لبنان بعد از عملیات طوفان الاقصی بیش از 10 پایگاه و پادگان نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

لبنان

همشهری آنلاین؛از روزی که سیدحسن نصرالله اعلام کرد باید تمام نگاه ها به سمت میدان باشد، تا روز یکشنبه بارها بارها پایگاه های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل توسط حزب الله لبنان مورد هدف قرار گرفته است. البته این روند بعد از ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان تشدید شده است و مرحله اول عملیات انتقام معروف به «عملیات اربعین» انجام شد. مرور تعداد پایگاه‌های منهدم شده یا مورد اصابت واقع اسرائیل در چند ماه اخیر بسیار طولانی است، ولی بخشی از پایگاه های نظامی حساس اسرائیل مورد اصابت قرار گرفتند که به شرح ذیل است:

پایگاه های هدف قرار گرفته صهیونیستها

1-پایگاه میرون: این پایگاه در 9 کیلومتری مرز بین لبنان و اراضی اشغالی قرار دارد و برای اسرائیل مهم ترین پایگاه نظامی این رژیم در شمال است. میرون موقعیت ژئوپولتیکی هم دارد و در در منطقه‌ای احداث شده که بر لبنان، سوریه و اردن احاطه داشته باشد و رصدهای اطلاعاتی دریایی مدیترانه را هم انجام می داد. حزب‌الله تاکنون سه بار به صورت سنگین پایگاه میرون را مورد هدف قرار داده است.

2-پایگاه عین زیتیم: پایگاه اسرائیلی عین زیتیم در شهر صفد قرار دارد. شامل مقر فرماندهی سپاه شمال و مقر تیپ 3 پیاده نظام لشکر 91 اسرائیل است. نیروهای حزب الله در 22 آوریل 2024 مقر تیپ 3 پیاده لشکر 91 در این پایگاه را با ده ها موشککاتیوشا در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی هدف قرار دادند.

3-پایگاه یردن: این پایگاه یکی از مهم ترین مکان های نظامی اسرائیل در جولان اشغالی است. گردان نظامی این پایگاه در 2 ژوئن 2024 مورد حمله انبوهی از پهپادها قرار گرفت که رادار گنبد آهنین را منهدم و از کار انداخت و باعث کشته و زخمی شدن تعدادی در میان صفوف نظامیان اسرائیلی شد.

4-پایگاه ایلانیا: این پایگاه در منطقه طبریا و نزدیک به دریاچه جولان اشغالی قرار دارد.یک پایگاه نظامی واقع در شمال اسرائیل، به طور خاص در غرب شهر طبریه، وابسته به لشکر ذخیره 146 فرماندهی شمال، علاوه بر مدیریت و کنترل، شامل یک منطقه پرتاب و فرود برای بالون جاسوسی "Sky Dew" است. مقر است و حدود 32.5 کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد.چند روز قبل از آن، نیروهای حزب الله در پاسخ به ترورهای انجام شده توسط اسرائیل، با تعدادی پهپاد تهاجمی به پایگاه ایلانیا حمله کردند.

5-پایگاه نفح: پایگاه نفح در عمق جولان سوریه در حدود 19 کیلومتری مرز لبنان قرار دارد که شامل مقر لشکر منطقه ای "جولان 210" است که شامل کمپ اوز و مقر گردان 77 زرهی است. همچنین شامل دو ایستگاه ارتباطی فرماندهی و تاکتیکی به نام‌های آویک رهاو و اتاکس و یک اپراتور تعمیر و نگهداری پیشروی 754 برای واحد تسلیحات منطقه‌ای شمال برای نگهداری زره است.نیروهای حزب الله این پایگاه را در 28 فوریه 2024 با حدود 60 موشک "کاتیوشا" هدف قرار دادند.

6-پایگاه تسنوبار: یک پایگاه لجستیکی وابسته به فرماندهی منطقه شمال در جولان اشغالی سوریه، در حدود 18 کیلومتری مرز لبنان، شامل یک مرکز مهمات توپخانه ای متعلق به یگان تسلیحات منطقه ای اسرائیل است که در آن نیروهای پیاده آموزش می بینند، و این پایگاه مجهز به یک مرکز است.در 17 می 2024، نیروهای حزب الله از بمباران این پایگاه با 50 موشک کاتیوشا خبر دادند و در 21 اوت همان سال حمله دیگری را آغاز کردند.

کدام پادگان های اسرائیل زیر آتش حزب الله رفت؟

7-پادگان کیلع: ادگان کایله در جولان اشغالی سوریه و در حدود 15 کیلومتری مرز لبنان واقع شده است.در 9 فوریه 2024 توسط ده ها موشک کاتیوشا توسط حزب الله مورد حمله قرار گرفت. مقر پدافند هوایی و موشکی در پادگان نیز در 12 مارس 2024 هدف قرار گرفت. حزب الله اعلام کرد که این 8-پادگان در مرحله اول در اوت 2024 بمباران شد.در ماه می 2024، حزب الله لبنان اعلام کرد که با حدود 60 موشک کاتیوشا فرماندهی لشکر 210 جولان در نفاح وابسته به ارتش اشغالگر، پادگان پدافند هوایی در کیلا و پادگان توپخانه را بمباران کرده است.

8-پادگان راموت نفتالی: پادگان نظامی راموت نفتالی در شمال اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و نام خود را از رشته کوه راموت نفتالی گرفته است.حزب الله در 5 ژوئن 2024 پادگان را با موشک هدایت شونده بمباران کرد و سکوی گنبدآهنین آن را نیز در 21 آگوست 2024 با موشک های کاتیوشا هدف قرار داد.

9- پادگان یوآف: پادگان یوآف در جولان اشغالی سوریه قرار دارد و برای اهداف دفاعی و موشکی مورد استفاده قرار می گیرد و هدف حمله موشکی «کاتیوشا» حزب الله در 7 آوریل 2024 بود.این حزب در طول حمله خود پادگان را هدف قرار داد، که آن را «واکنش اولیه» به ترور فواد شکر در 30 ژوئیه 2024 توصیف کرد.

10-پادگان برانیت: این منطقه به وسعت 105 کیلومتر وسعت دارد و شامل مقر لشکر 91 به نام "لشکر الجلیل" است که وظیفه حفاظت از مرزهای شمالی اسرائیل را بر عهده دارد، تیپ 300 مسئولیت حفاظت از مرزهای راس ناقوره تا المالکیه و تیپ 769 که مسئولیت حفاظت از مرزهای منطقه المالکیه تا کوه هرمون را بر عهده دارد.این پادگان به چندین تیپ دیگر از جمله تیپ توپخانه، تیپ پیاده، تیپ زرهی و یک تیپ مرتبط با جمع آوری اطلاعات خدمت می‌کند.

کد خبر 877115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha