روستای برگ جهان، این بهشت کوچک در دل لواسان، قدمتی طولانی دارد که به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

روستای برگ جهان در استان تهران و در منطقه لواسانات واقع شده است. این روستا از توابع شهرستان شمیرانات است و در نزدیکی شهر لواسان قرار دارد. برگ جهان در دل کوه‌های البرز و در یک منطقه خوش‌آب‌وهوا واقع شده و به دلیل طبیعت بکر و مناظر زیبایش، مقصدی محبوب برای گردشگران و طبیعت‌دوستان به شمار می‌آید.

فاصله برگ جهان تا تهران حدود ۴۰ کیلومتر است و این روستا در شرق لواسان بزرگ و در مسیر جاده‌ای که از لواسان به سمت شمال و دشت لار می‌رود، قرار دارد. مسیر دسترسی به این روستا از طریق جاده‌ای کوهستانی و زیبا است که چشم‌اندازهای بسیار جذابی دارد.

در این روستا کوه‌های سرسبز و دره‌های عمیق در کنار باغ‌های میوه و چشمه‌های خنک، مناظری زیبا و دلنشین را پدید آورده‌اند. در گذشته‌های دور، این روستا محل گذر کاروان‌هایی بوده که از دماوند به سمت تهران می‌رفتند. این کاروان‌ها در مسیر خود در اینجا توقف می‌کردند و همین باعث رونق روستا و تعاملات بیشتر با مناطق اطراف شد.

روستای برگ جهان، علاوه بر تاریخ غنی خود، به دلیل چشمه‌های طبیعی، آبشار برگ جهان و کوه‌های سر به فلک کشیده، مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان شده است. به خصوص در فصل بهار و تابستان، وقتی که طبیعت با تمام زیبایی‌هایش بیدار می‌شود، اینجا به مکانی جادویی تبدیل می‌شود که آرامش را به دل هر کسی می‌آورد که قدم به این خاک می‌گذارد.

گزارش و تدوین: مهلا داریان

تصویر: مونا فاضلی

کد خبر 877141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرزمین من

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha