پاول دوروف ۳۹ ساله و مالگ تلگرام، شنبه هفته جاری و در فرودگاهی در حومه پاریس و حین سفر از جمهوری آذربایجان به فرانسه بازداشت شد.

دوروف

به گزارش همشهری آنلاین،‌ گمانه زنی ها درباره بازداشت ماک مشهور تلگرام روز به روز بیشتر می شود. فرانسه ادعا کرده هدف بازداشت امنیتی است و ربطی به سیاست ندارد اما تحلیل گران بسیاری می گویند دوروف به دلیل سانسور نکردن جنایات صهیونیست ها در غزه بازداشت شده است.

رویترز به نقل از سخنگوی پلیس فرانسه می نویسد، پاول دوروف متهم به امتناع از همکاری در ارتباط با جرایم سایبری و جرایم مالی در تلگرام است.

مکرون نیز به تازگی و در واکنش به این بازداشت، گفت که تصمیم برای دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، سیاسی نیست.

وی خاطرنشان کرد که فرانسه عمیقاً به آزادی بیان، ارتباطات، نوآوری و کارآفرینی متعهد است و این ارزش‌ها پایه و اساس جامعه آن باقی خواهند ماند.

در عین حال صبح امروز دوشنبه حکم بازداشت بنیانگذار تلگرام در فرانسه در حالی تمدید شد که برخی ادعاها حاکی از این است که پشت پرده این دستگیری، اسرائیل است.

یکی از کاربران پلتفرم ایکس به نام DaiWW (@BeijingDai) مدعی شده دستگیری دوروف به دلیل عدم پیروی او از خواسته های رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره دسترسی به اطلاعات کاربران بوده است.

او در این باره نوشته است: دوروف در فرانسه به اتهام استفاده از پلتفرم برای پشتیبانی از فعالیت های تروریستی و کودک آزاری و پس از سرباز زدن از ارائه اطلاعات کاربران به آمریکا و رژیم صهیونیستی دستگیر شد و اکنون ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

از سوی دیگر جکسون هینکل مفسر سیاسی آمریکایی نیز در ایکس نوشت: هکرهای ضد اسرائیلی که چند گیگابایت اطلاعات حساس این رژیم را سرقت کرده بودند، آنها را در پیام رسان تلگرام منتشر کردند. تلگرام از درخواست اسرائیل برای سانسور این اطلاعات نیز خودداری کرده بود. اکنون پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه دستگیر شده است.

جالب توجه آن است که کمیسیون اروپا دستگیری پاول دوروف را موضوع فرانسه خوانده است. آنها به تحقیقات در حال انجام اشاره کردند و خاطرنشان کردند که این یک مسئله خصوصی کشور فرانسه است!

وزارت خارجه فرانسه نیز به نوبه خود به ریانووستی گفت که در مورد بازداشت دوروف اظهار نظری نخواهد کرد تا بر استقلال سیستم قضایی تأثیری نگذارد.

هدف فرانسه از بازداشت دوروف مخفی کردن آنچه در نوار غزه در حال وقوع است

روزنامه صباح ترکیه نیز نوشت: فرانسوی ها سعی دارند به ما بگویند که این فقط نقض قوانین فرانسه نیست بلکه اتهامات علیه دوروف بیشتر جهانی است. اما در واقع هدف این دستگیری آن است که تلگرام، کانال های خبری ضد صهیونیستی را سانسور نمی کند.

این روزنامه ترکیه ای می نویسد آنها نمی خواهند ما بدانیم که حساب های فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری چه می نویسند .

آخرین فردی که پاول دوروف با او تماس گرفت

آخرین فردی که پاول دوروف قبل از دستگیری با او تماس گرفت حسین حسنوف وبلاگ نویس بود.

به گزارش شات، دوروف در آذربایجان با یک وبلاگ نویس و همان بلوند، استریمر ۲۴ ساله، یولیا واویلووا، صبحانه خورد. چند ساعت بعد، دوروف و واویلووا با جت شخصی به پاریس رفتند، جایی که مقامات امنیتی فرانسه از قبل منتظر آنها بودند.

کد خبر 877148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha