اکران انیمیشن ایرانی «بچه زرنگ» با عنوان «ببر سخنگو» در سینماهای واقع در سرزمین‌های اشغالی خبرساز شد.

بچه زرنگ

همشهری آنلاین: درحالی‌که تبلیغات تلویزیونی «ببر سخنگو» همزمان با اکران، درحال پخش از شبکه‌های تلویزیونی همچون ۱۱ اسقاطیل است، برخی چهره‌های تندروی صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به اکران یک فیلم ایرانی در سینماهای این رژیم اعتراض کردند.
شرکت فرانسوی رد کیپ که پخش فیلم «بچه زرنگ» را انجام می‌دهد به اعتراض‌ها پاسخ داده و از محتوای فیلم و آموزندگی آن برای کودکان و نوجوانان دفاع کرده؛ فیلمی که در مورد دوستی یک پسر و ببر و نجات حیوانات صحبت می‌کند.
حق پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «بچه زرنگ» توسط یک شرکت مالزیایی خریداری شده و شرکت پخش‌کننده فرانسوی رد کیپ حق پخش آن را در چند کشور ازجمله سرزمین‌های اشغالی خریداری و به زبان عبری دوبله کرده است.
فیلم سینمایی انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی محمدجواد جنتی، هادی محمدیان و بهنود نکوئی به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و فیلمنامه‌ای از علی رمضان، برای نخستین بار بهمن ۱۴۰۱ در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده سینماها رفت و در اکران عمومی توانست با فروش بیش از ۶۵ میلیارد تومان از پرفروش‌های گیشه باشد. بچه زرنگ با سرمایه گروه هنر پویا و سازمان سینمایی حوزه هنری و با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است.

کد خبر 877426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha