یک مسئول بهداشتی مشهد اعلام کرد: تاکنون هیچ مراجعه مرتبط با گزش حشره «سنگ» و حساسیت ناشی از آن در این بیمارستان تخصصی کودکان مشهد نداشته ایم.

حشره‌کش

عکس | طغیان یک حشره زشت و جدید در کشور | روش مقابله با این حشره

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حمید آهنچیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنک به گروهی از حشرات کوچک با بدن‌های نرم و بال‌های شفاف گفته می شود که برای انسان خطری ندارد.

وی با اشاره به اینکه این آفت گیاهی در مزارع پنبه، یونجه و علف های هرز مشاهده می‌شود، بیان کرد: گرمای کنونی و با توجه به این که سال گذشته زمستان سردی را در خراسان رضوی نداشتیم، حشره سنک اکنون به شکل طغیانی درآمده است.

فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه این حشره، نور دوست است و کانون فعالیت مشخصی ندارد، افزود: سنک در همه محیط های شهری پراکنده می‌شود و همچنین برگ خوار است و اصولا گزنده نیست و بنابراین خطری برای انسان ندارد.

وی ادامه داد: سنک‌ها معمولاً در محیط‌های مرطوب مانند کنار رودخانه‌ها و دریاچه‌ها یا در نزدیکی منابع آب زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها به صورت «لارو» در آب‌ها زندگی می‌کنند و همچنین این حشرات در دوران بلوغ به سمت نور جذب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در شب‌ نزدیک به منابع نور مشاهده کرد.

آهنچیان حذف منابع آب و رطوبت، استفاده از توری و درزگیر برای پنجره‌ها، استفاده از حشره‌کش‌ها، نصب تله‌های چسبنده، استفاده از نورهای زرد یا کم کردن شدت نور، نظافت منظم منزل به ویژه اطراف منابع نوری و در نزدیکی پنجره‌ها، استفاده از برخی مواد طبیعی مانند سرکه یا روغن‌های ضروری همچون روغن نعناع یا روغن چای که به عنوان دافع‌های طبیعی عمل می‌کنند را از روش‌های موثر در کاهش یا از بین بردن این آفت برشمرد.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار آفت سنک برگ‌خوار پنبه نزدیک به سه هفته قبل در شهر سرخس مشاهده شد، شهری که در اطراف آن مزارع پنبه وجود دارد.

طبق بررسی‌های انجام گرفته کانون فعالیت حشره "سنک" در کشور ترکمنستان بوده و در حال حاضر این حشره در شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، گلبهار، نیشابور، کلات، فریمان و مشهد مشاهده شده است.

بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار "علیزاده" در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 877463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha