چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

شاید برایتان قابل تصور نباشد که کسی که دارای معلولیت است بتواند بدون داشتن دست، یک کماندار فوق العاده باشد، اما شیتل دیوی، کماندار ۱۷ساله از منطقه جامو در هند، نخستین زن در دنیاست که بدون دست به رقابت‌های تیراندازی با کمان می‌رود.

کماندار بدون دست در پارالمپیک

به گزارش همشهری آنلاین، او با مهارت فوق‌العاده خود از پای راستش برای نگه‌داشتن کمان استفاده و با کمک فک خود تیر را پرتاب می‌کند. شیتل که با اختلال نادر مادرزادی فکوملیا به دنیا آمده در سال۲۰۲۳ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی را به دست آورد و اکنون به‌عنوان نفر اول جهان در رشته کمان مرکب شناخته می‌شود.

فوکوملیا یک ناهنجاری مادرزادی است که در آن اندام‌های بدن، معمولا دست‌ و پا، ناقص شکل می‌گیرند و کوتاه و نزدیک به بدن می‌مانند. شیتل بعد از آشنایی با این ورزش در سال۲۰۲۲، با هدایت مربیانش به سرعت پیشرفت کرد. آنها متناسب با نیازهایش کمانی مخصوص طراحی کردند که او را به سطحی رساند که اکنون در پارالمپیک پاریس رقابت کند.

او در این مسیر به چالش‌هایی ازجمله درد شدید پاها در مراحل ابتدایی مواجه شد اما با الهام گرفتن از کمانداران دیگر و تمرین سخت، به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. او معتقد است که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد و با تلاش و اراده می‌توان به هر چیزی رسید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 877503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha