امام‌جمعه قم گفت: رفتار منافقان با مردم و مسئولان ایران مانند رفتار امروز صهیونیست‌ها با مردم مظلوم غزه است، لذا مسئولان خود را نسبت به نفوذی‌های شیطان‌صفت و خرابکاری‌های سخت و نرم آن‌ها هشدار می‌دهیم.

سیدمحمد سعیدی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۹ شهریورماه که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره توبه اظهار کرد: گروهی در جامعه اسلامی وجود دارند که وقتی مرتکب گناه می‌شوند به گناهان خود اعتراف دارند، این گروه کارهای خوب و بد در کنار هم دارند و خداوند به آن‌ها توفیق توبه می‌دهد.

امام‌جمعه قم ایمان را لازمه توبه دانست و گفت: کسی که ایمان ندارد رفتار زشت خود را گناه نمی‌داند؛ مانند صهیونیست‌ها که کشتار مردم مظلوم غزه و جنایاتشان علیه زنان و کودکان را گناه نمی‌دانند و اگر می‌بینیم که مردم اعتراض می‌کنند فقط به خاطر آزادی اسرای صهیونیست خودشان است.

سعیدی رفتار صهیونیست‌ها را مانند منافقان خلق درون کشور ما دانست و افزود: منافقان با پیروزی انقلاب به دامن امپریالیسم پناه بردند و بعد از چندی همین مجاهدین که نام خلق را یدک می‌کشیدند به روی مردم اسلحه کشیدند و شهادت شهید رجایی و باهنر گوشه‌ای از جنایات آنان است و هیچگاه از کارهای جنون‌آمیز خود اظهار پشیمانی و گناه نکردند.

وی تصریخ کرد: در عصر پیامبر(ص) هم غیر از دو دسته مؤمن و منافق دسته سومی وجود داشتند که نه مؤمن مطلق و نه فاسد مطلق بودند و آیه ۱۰۲ سوره توبه به این بندگان خدا رجا و امید می‌دهد؛ زیرا مؤمن ولو مرتکب برخی معاصی شود درصورتی‌که این معصیت‌ها باعث زوال ایمانش نشود و خود را مقصر بداند و از گناهش پشیمان باشد و ادامه ندهد حتماً مورد مغفرت خدا قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به ۸ شهریور سالروز انفجار دفتر ریاست‌جمهوری به دست منافقی نفوذی که به شهادت تعدادی از مسئولان از جمله دو شخصیت انقلابی، مردمی، خدمتگزار و متدین کشور یعنی شهیدان رجایی و باهنر منجر شد، گفت: ما ضمن گرامیداشت هفته دولت مسئولان خود را نسبت به نفوذی‌های شیطان‌صفت و خرابکاری‌های سخت و نرم آن‌ها هشدار می‌دهیم؛ منافقان اساساً با اسلام، انقلاب، ولایت‌فقیه، مردم و شهدا برخوردی خصمانه دارند و نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.

وی ادامه داد: ۲۸ صفر سالروز ارتحال جان‌سوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت سبت اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) و چهارشنبه آخر صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) و هم چنین سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی دادستان کل انقلاب و سرتیپ وحید دستجردی رئیس‌کل شهربانی کشور به دست گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۶۰ است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) همیشه به‌خصوص در آخرین روزهای عمر خود مردم را به یکپارچگی حول محور ولایت توصیه می‌فرمودند و آیه مودت نیز از طرف خدا بر همین اصل تأکید کرده است، گفت: تمام مفسران شیعه و برخی مفسران اهل‌سنت این آیه را به خویشاوندان پیامبر تفسیر کردند و فرمودند منظور از فی القربی در این آیه امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و دو فرزندشان امام حسن و امام حسین(ع) هستند و در برخی روایات هم فی القربی به ۹ امام معصوم بعد از امام حسین(ع) تطبیق داده شده است.

سعیدی در پایان تاکید کرد: از امت ولایی، محب و پیرو اهل‌بیت(ع) برای اقامه عزای اهل‌بیت در دو ماه محرم و صفر که مجاهدانه و مخلصانه عزاداری کردند و سخاوتمندانه با برپایی موکب‌ها در ایران و عراق از عزاداران و زائران پذیرایی کردند تشکر دارم و امیدوارم در ادامه نیز با برپایی روضه‌های ساده خانگی این سنت را حفظ کنید و در این روضه‌ها از معارف بلند اهل‌بیت یاد کنید و فرزندان خود را از آماج تهاجمات دشمن حفظ کنید و با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر زمینه‌ساز ظهور مهدی(عج) باشید.

کد خبر 878014
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha