مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
۱ نفر

مردی که ۳ سال قبل، برای میانجی گری و پایان دادن به دعوای خواهر و دامادشان به خانه آنها رفته بود، خشمگین شده و جان دامادشان را گرفت. با گذشت ۳ سال از زمان حادثه، حکم قصاص برادرزن تایید و شمارش معکوس برای مجازات وی آغاز شده است.

متهم

همشهری آنلاین - حوادث: شروع این پرونده به چهارم آبان سال ۱۴۰۰ برمی گردد. آن روز به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که مردی در خانه اش واقع در جنوب تهران هدف ضربات چاقو قرار گرفته و زخمی شده است. او اگرچه برای درمان به بیمارستان انتقال یافته بود اما به دلیل شدت جراحات و خونریزی، جانش را از دست داد. یافته های کارآگاهان جنایی حاکی از آن بود که مرد جان باخته قربانی اختلافات خانوادگی شده است. همسر مقتول در تحقیقات گفت: من و شوهرم از مدت ها قبل با یکدیگر دچار اختلاف شده بودیم و برادرم آن روز برای میانجی گری و پایان دادن به دعواهای ما به خانه ام آمد. اما من و شوهرم با هم درگیر شدیم و برادرم به هواخواهی از من، شوهرم را با ضربات چاقو زخمی کرد اما قصد گرفتن جان وی را نداشت.

اعتراف

متهم به قتل فراری شده بود اما کارآگاهان جند روز بعد از قتل وی را دستگیر کردند. او در بازجویی ها به قتل دامادشان اعتراف کرد و گفت: مدتی بود که میان خواهرم وشوهرش شکر آب شده بود. خواهرم از رفتار همسرش گلایه می‌کرد و من فکرم خیلی درگیر زندگی آنها بود. وی ادامه داد: شب حادثه، خواهرم به من زنگ زد و گفت با یکدیگر دعوایشان شده است. او از من خواست تا برای میانجی گری و حل مشکلاتشان به خانه شان بروم. آن شب من با دو نفراز دوستانم بودم که با آنها رفتیم خانه خواهرم تا با او و دامادمان حرف بزنیم. شوهر خواهرم اما خیلی عصبانی بود و به خواهرم و ما بی احترامی کرد. من هم از شدت عصبانیت، با چاقو ضرباتی به شوهر خواهرم زدم اما در اوج ناراحتی بودم و به هیچ عنوان قصد گرفتن جان وی را نداشتم. بعد هم از آنجا خارج شدیم و با دوستانم فرار کردم. روزبعد فهمیدم او فوت شده است و دچار عذاب وجدان شدم. با اعتراف متهم به قتل دو دوست او که در این ماجرا شرکت داشتند، دستگیر شدند.

محاکمه

تحقیقات که در این پرونده تکمیل شد، به مرحله محاکمه در دادگاه رسید. متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند. در جلسه محاکمه، دختر و والدین مقتول برای متهم اصلی درخواست قصاص کردند. در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و برادرزن را به قصاص و دو دوستش را هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم کردند. اگرچه عاملان قتل به حکم اعتراض کردند و پرونده به شعبه ۴۸ دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان مهر تایید بر این حکم صادر شده زدند. به این ترتیب پرونده به ایستگاه پایانی یعنی مرحله اجرا رسید. هم اکنون مقدمات اجرای حکم قصاص برادر زن در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران در حال انجام است تا به زودی، برادرزن پای چوبه دار برود.

کد خبر 878024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha