مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

یکی از بناهای تاریخی که امروزه توجه بسیاری از گردشگران تهرانی و دیگر بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می‌کند، موزه ظروف سلطنتی است. موزه‌ای که در شرق مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد قرار گرفته و با آثار تاریخی و گران‌بهای خود بخشی از تاریخ معاصر ایران را به نمایش عموم می‌گذارد.

موزه

همشهری - سعیده مرادی: کاخ ظروف سلطنتی یا کاخ اشرف بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۱۸ در مجموعه سعدآباد ساخته شد. این کاخ از خرداد۱۳۸۹ تحت عنوان موزه ظروف سلطنتی فعالیت دارد.

ظروف آنتیک در سعدآباد

طراحی داخلی این کاخ به سبک فرانسوی و همه دیوارها از چوب و پارچه است. امروزه ساختمان موزه ظروف سلطنتی در ۲ طبقه و ۵ سالن میزبان بازدیدکنندگان است و در آن بیش از ۵۰۰ قطعه ظروف و اشیای تزئینی در معرض نمایش قرار می‌گیرد. ظروف این کاخ در ۴ بخش مختلف قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و ظروف اهدایی تقسیم‌بندی شده است و اغلب آن‌ها ظروف آنتیک اروپایی محسوب می‌شوند که به کارخانه‌های معروف دنیا مانند لیموژ، باواریا، رزنتال سور مربوط می‌شوند. ظروفی که به کارخانه‌های معروف دنیا مانند لیموژ، باواریا، رزنتال سور و غیره مربوط می‌شوند. در قسمت ظروف اهدایی نیز ظروفی که طی مناسبت‌های مختلف به خانواده پهلوی دوم اهدا شده، نگهداری می‌شود. با بازدید از موزه ظروف سلطنتی می‌توانید نگاهی به ظروف مورد علاقه‌ خاندان پهلوی دوم بیندازید و با نحوه‌ی پذیرایی از میهمانان در میهمانی‌های دربار بیشتر آشنا شوید. علاوه بر ظروف و اشیا تزئینی، قسمتی از موزه نیز به تالار موسیقی و استودیوی خصوصی عکاسی خانواده این خاندان اختصاص دارد که با تزئیناتی دیدنی، پذیرای بازدیدکنندگان است.

نشانی: خیابان شهید فلاحی انتهای خیابان شهید کمال طاهری
نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش
امکانات: نیمکت، سرویس بهداشتی

ظروف آنتیک اروپایی در دل سعدآباد

کد خبر 878107
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha