در دنیای اتوماسیون صنعتی و راه اندازی موتورهای الکتریکی و ابزار و تجهیزات صنعتی، سافت استارتر نقشی حیاتی ایفا می کند.

سافت استارتر - تصویر

این دستگاه هوشمند، با مدیریت دقیق جریان و ولتاژ، موتور را به آرامی به حرکت درمی آورد. سافت استارتر افزایش و کاهش انرژی الکتریکی را به صورت گام به گام مدیریت می کند و در تمام این مدت به شکل کامل آماده است و با دقت روی فرآیند نظارت خواهد داشت.

این روش ظریف راه اندازی، از موتورهای کوچک و بزرگ صنعتی در برابر شوک های الکتریکی و فشارهای مکانیکی محافظت می کند. سافت استارتر در هرجایی که موتورها حضور داشته باشند کاربرد دارد و می تواند روی به حداقل رساندن زمان خرابی تجهیزات اثر مثبت بگذارد، سافت استارترها در صنایع معدنی، راه اندازی فن های صنعتی، نوار نقاله، بالابرهای صنعتی، کنترل پمپ های مایع، ابزارها و… کاربرد بسیار زیادی دارند.

البته به این نکته هم توجه کنید که کارکرد و و ظیفه سافت استارتر ها با اینورتر ها متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت اینورتر با سافت استارتر را حتما مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم از کارکرد اساسی تا کاربردهای گسترده انواع سافت استارتر در صنعت را، بررسی کنیم.

سافت استارتر

سافت استارتر پمپ آب

موتورهای الکتریکی در ابتدای شروع کار جریان راه اندازی بسیار بالایی دارند که این باعث صدمه زدن به مدار و کاهش طول عمر پمپ می شود، اینجاست که سافت استارترها وارد عمل می شوند. در دنیای صنعت، وقتی الکتروموتور مستقیماً به برق وصل می شود، مانند کسی است که از خواب عمیق با سطل آب سرد بیدار شده باشد! این شوک الکتریکی می تواند عمر موتور و قطعات مرتبط را کوتاه کند. اما همانطور که پیش تر اشاره کردیم سافت استارتر، جریان و ولتاژ را به تدریج افزایش می دهد. قلب این دستگاه، از دو تریستور پشت به پشت تشکیل شده است که شکل موج را به طور دقیق کنترل می کنند و سافت استارتر را به یک قطعه کاملا مطمئن تبدیل می سازند.

سافت استارتر پمپ آب

کاربردهای سافت استارتر متنوع است، از پمپ های آب گرفته تا فن ها، کمپرسورها و حتی سنگ شکن ها. فکرش را بکنید، این دستگاه کوچک می تواند ابزارالات غول صنعتی را به درستی مدیریت کنند و باعث کاهش آسیب به آن ها شود. فروشگاه توان صنعت یکی از واردکنندگان مستقیم انواع سافت استارترها در ایران است و انواع متنوعی از سافت استارتر پمپ آب به همراه اطلاعات فنی در سایت این فروشگاه قابل بررسی هستند.

سافت استارتر سنگ فرز

سافت استارتر با کنترل ولتاژ و فرکانسی که باعث تغذیه موتور می شود، سرعت آن را به مرور زمان افزایش می دهد و در ابتدا از حالت کند و به شکل تدریجی افزایش یافته و به ولتاژ ایده آل می رسد، بعد از اینکه گشتاور تولیدی موتور به آرامی افزایش پیدا کرد، دستگاه شروع به کارکرده و در این جا شما آسیب کمتری به موتور وارد کرده اید و در واقع مکانیزمی دفاعی که باعث طول عمر دستگاه خواهد شد را به مدار اضافه کرده اید.

سافت استارتر سنگ فرز

سافت استارتر سنگ فرز باعث افزایش طول عمر دستگاه و قطعات وابسته اش خواهد شد، از طرفی هم به شکل قابل توجهی ایمنی را افزایش داده و می تواند باعث ماندگاری و طول عمر بالای دستگاه شود، به جز این مورد هم در دراز مدت هزینه های استهلاک سنگ فرز را کاهش داده و شما در هزینه های تعمیر و نگهداری سود خواهید کرد. به همین دلیل خرید سافت استارتر سنگ فرز یک خرید عاقلانه و در عین حال هوشمندانه خواهد بود. برندهای مختلف ایرانی و خارجی در حال تولید و عرضه انواع سافت استارتر در بازار هستند، برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه شما می توانید از فروشگاه آنلاین توان صنعت بازدید کنید.

سافت استارتر آسانسور

آسانسور یک وسیله بسیار کاربردی در منازل، سازمان ها و شرکت ها است که افراد زیادی روزانه و به شکل گسترده از آن استفاده می کنند، آسانسور هم انواع مختلفی داشته و همچنین قیمت و کاربردهای متفاوتی دارد. حفظ آسانسور در شرایط مناسب و جلوگیری از استهلاک آن از وظایف سافت استارترها است. همانطور که گفتیم این قطعه در دراز مدت باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد و امنیت دستگاه را هم افزایش خواهد داد به همین دلیل بررسی انواع سافت استارتر و انتخاب گزینه مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه توان صنعت از خدمات مشاوره رایگان توسط تیم متخصص بهره مند شوید.

کد خبر 878221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha