نخست‌وزیر ارمنستان گفت که «ایروان مفاد توافق‌شده معاهده صلح با جمهوری آذربایجان را امضا می‌کند.»

نیکول پاشینیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در یک کنفرانس خبری گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم که همه مفاد و فرمول‌های مورد توافق را امضا و تصویب کنیم تا سپس به سمت موارد توافق‌نشده برویم.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پاشینیان گفت ایروان و باکو نسبت به ۱۳ تا از ۱۷ شروط به‌طور کامل به‌توافق رسیده‌اند و سه مورد هم تقریبا حل‌وفصل شده است.

وی افزود که این پیشنهاد روز جمعه به جمهوری آذربایجان ابلاغ شد.

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن اشاره به احتمال برگزاری نشستی سطح بالا میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان گفت: «من به الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشستی دوجانبه را نه به‌طور شخصی بلکه از طریق کانال‌های دیپلماتیک داده‌ام. هنگامی که زمان برگزاری یک نشست سطح بالا فرا می‌رسد، البته بدون در نظر گرفتن سایر فرمت‌ها، فکر می‌کنم می‌توان آن را در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان برگزار کرد.»

وی افزود: «من معتقدم که نشست‌های دوجانبه تاثیرگذار خواهد بود. ما فکر می‌کنیم باید این موضوع را دنبال کنیم زیرا درک کلی در این مرحله این است که ما در قالب دوجانبه کار می‌کنیم و تا زمانی که بتوانیم در این قالب جلو برویم، فکر می‌کنم این فرمت برای ما مناسب خواهد بود. من این را نیز مستقیما و صمیمانه به رئیس‌جمهور روسیه (ولادیمیر پوتین) در آخرین گفت‌وگو تلفنی خود با او گفتم.»

کد خبر 878277
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha