مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

ساکنان نوزدهمین تکه پایتخت در جنوب‌غرب تهران، روز پنجشنبه ۸شهریور میزبان علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از معاونانش بودند که در راستای برگزاری نوزدهمین طرح قرار خدمت به آنجا رفتند. آنها رودرروی مردم نشستند و شهروندان بی‌واسطه مطالبات خود را با آنها در میان گذاشتند.

قرار خدمت شهرداری تهران

همشهری آنلاین- پروانه بهرام نژاد:دراین دیدار مدیران صحبت‌ها و خواسته‌های مردم را شنیدند و قول مساعدت برای رفع مشکلات دادند. مدیران همچنین گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در ۳سال اخیر را به اطلاع شهروندان رساندند.

قول و قرار خدمت

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در طرح قرار خدمت منطقه۱۹ به مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک فرهنگیان رفت و بعد از شنیدن خواسته‌های مردم، از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد شهرداری تهران در این دوره سخن گفت.
انضباط مالی
در ۳سال گذشته خدمت در شهرداری تهران، چند اتفاق شاخص افتاد. نخستین نکته «انضباط مالی» است. نام علیرضا زاکانی در تاریخ سیاسی ایران به مبارزه با مفاسد معروف است و در ۳۶‌ماه گذشته نیز تلاش شد با یکپارچه‌کردن حساب‌های شهرداری تهران و انتظام‌بخشی مالی، مقابل بسیاری از خاصه‌خرجی‌های نادرست گرفته شود.

خدمت‌رسانی ۳۱۰۰دستگاه اتوبوس
توسعه و بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی اولویت شهرداری تهران است. در حوزه ناوگان اتوبوسرانی هم در ۳سال، هزارو۵۰دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شده است. تهران براساس اسناد بالادستی به ۱۱هزار اتوبوس نیاز دارد. در ابتدای دوره حدود ۱۸۰۰دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد و امروز حدود ۳هزارو۱۰۰ دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت هستند. امیدواریم با عملیاتی‌شدن قرارداد بزرگ برقی‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، به‌زودی شاهد ورود ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس به پایتخت باشیم.


توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار
سرای محله خانی‌آباد نو جنوبی هم میزبان لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران بود که او با حضور در جمع نخبگان و فرهیختگان درباره توجه ویژه‌ شهرداری به مناطق محروم و کم‌برخوردار صحبت کرد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
تکمیل پروژه‌های رهاشده با جدیت در این دوره پیگیری شد و ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام و بزرگراه بروجردی در دست اقدام است. ۵/۳کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی سال گذشته افتتاح شد و ۹/۵کیلومتر آن با یک تونل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود. فاز اول بزرگراه شوشتری که در دوره قبل روی آن خاک ریخته شده بود، امسال به نتیجه می‌رسد.
از جمع‌آوری معتادان متجاهر تا احقاق حقوق شهروندی
با تلاش‌های انجام‌شده و جمع‌آوری ۲۰هزار معتاد متجاهر، دیگر از کلونی‌های معتادان در تهران خبری نیست. حدود ۷هزار کودک کار هم در این مدت جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند. در راستای صیانت از حقوق شهر و شهروندان و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های مختلف اعم از نظامی و انتظامی، منابع به شهرداری بازگشت و حدود ۵۰طرح مشارکتی به ارزش ۱۲۰هزارمیلیارد تومان هم متوقف شده بود که در این دوره احیا شد.

قول و قرار خدمت

کد خبر 878279
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha