بعد از توقیف «قاتل و وحشی» و حواشی آن، سرانجام با صدور پروانه ساخت، حمید نعمت‌الله پیش‌تولید فیلم جدید خود با نام «رخ» را با بازی لیلا حاتمی، نوید پورفرج به‌زودی آغاز می‌کند.

رخ 2

همشهری آنلاین:حمید نعمت‌الله در حالی سراغ ساخت یک فیلم تازه می‌رود که «قاتل و وحشی» او همچنان در توقیف است و اگرچه پروانه نمایش خارج از کشور گرفته ولی هنوز خبری از نمایش عمومی آن در ایران نیست.
* نعمت‌الله بعد از پنج سال قرار است «رخ» را بسازد، کارگردانی که پیش از این با آثاری چون «رگ خواب» و «شعله‌ور» در سینمای ایران مطرح شده بود، از سال۹۸ به‌دلیل توقیف فیلم «قاتل و وحشی» و حواشی پس از آن، فعالیت سینمایی قابل توجهی نداشت.
* حمید نعمت‌الله بعد از شعله ور، سراغ «قاتل و وحشی» رفت. فیلمی که در کارنامه او یک اثر بسیار متفاوت و البته عجیب محسوب می‌شد. این فیلم ابتدا با مشکل مالکیت مواجه شد و در ادامه و بعد از حل و فصل این ماجرا با یک سد بزرگ روبه‌رو شد. سد جدیدی که پیش روی «قاتل و وحشی» کشیده شد ماجرای ممیزی بود. مشکل به پوشش لیلا حاتمی برمی‌گشت او با سری تراشیده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و همین موضوع باعث شد تا فیلم پروانه نمایش نگیرد.
* «رخ» که نام موقت این پروژه است، به نویسندگی و کارگردانی خود نعمت‌الله و با همکاری حسین فرخ‌زاده در نگارش فیلمنامه، جلوی دوربین خواهد رفت.
* این فیلم قرار است اوایل پاییز تولیدش کلید بخورد و آرمان فیاض فیلمبرداری آن را برعهده دارد. به‌نظر می‌رسد این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشد.

لیلا حاتمی با نوید پورفرج همبازی شد


* جزئیات بیشتری از داستان و عوامل این فیلم منتشر نشده، اما با توجه به سابقه نعمت‌الله در ساخت فیلم‌های اجتماعی و پرمخاطب، می‌توان انتظار داشت که «رخ» نیز اثری قابل توجه در سینمای ایران باشد.
* این کارگردان ۵۶ساله فیلم‌هایی چون «بوتیک»، «بی‌پولی»، «آرایش غلیظ»، «رگ خواب» و سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» را در کارنامه خود دارد. کارگردانی که بدون هیچ بزکی زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد.
* «رخ» چهارمین همکاری حمید نعمت‌الله با لیلا حاتمی است. این بار حاتمی قرار است در کنار نوید پورفرج در «رخ» نقش بازی کند و این در حالی است که نوید پورفرج با لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «زمانی برای ابدیت» همبازی بود، فیلمی که هنوز اکران نشده است. آخرین فیلمی که از پورفرج اکران شده فیلم «بیبدن» ساخته مرتضی علیزاده است.
* گفته می‌شود کاظم سیاحی و بانیپال شومون دو بازیگری هستند که نعمت‌الله آنها را برای رخ انتخاب کرده است. این دو بازیگر برای نخستین بار با نعمت‌الله همکاری می‌کنند.
* حمید نعمت‌الله نویسندگی خیلی از فیلم‌های سینمایی را برعهده داشته و در دو فیلم «ضیافت» و «مرسدس» مسعود کیمیایی به‌عنوان دستیار دوم و اول حضور داشت. «مقلد شیطان»، «خوابم میاد»، «سربه مهر» از فیلمنامه‌های نعمت‌الله است که با کارگردانان مختلف همکاری کرده.

کد خبر 878309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha