بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد در بهه فعلی بهترین کار حمایت از جواد نکونام است و مطمئن است این تیم دوباره به روزهای خوب خودش بر می گردد.

بهتاش فريبا

فریبا در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره ناراحتی خود از شکست تیم استقلال مقابل استقلال خوزستان تاکید کرد: وقتی استقلال می بازد طبیعی است پکر باشم. از دو روز قبل از این بازی حاشیه‌سازی‌ها شروع شد. اینکه زمین فولاد است و جواد نکونام دارد به این شهر برمی‌گردد و این قبیل صحبت‌ها مطرح شد. البته کسانی هم این بحث‌ها را شروع کردند که ربطی به این بازی نداشتند. در نهایت هم روحیه تیم برهم ریخت.

وی ادامه داد: حال این مسایلی است که اتفاق افتاد باید ببینیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مسائل ورود می‌کند یانه!؟ و اگر ورود می‌کند نتیجه داستان را کی اعلام می‌کند!

او اضافه کرد: من بیشتر می‌خواهم در مورد مسایل فنی صحبت کنم. در بازی با استقلال خوزستان یک مقدار تحت تاثیر اتفاقات حاشیه‌ای بازی از جمله سنگ پراکنی‌ها و ورود جیمی چامپ‌ها به زمین بودیم و تمرکز کافی را نداشتیم.

من بارها این حرف را زده‌ام که در همه جای دنیا بعد از هفته پنجم تیم را ارزیابی و آنالیز می کنند. رئال مادرید هم با همه ستاره و خرید بازیکنانی مانند امپاپه در سه بازی اول دو مساوی و یک برد دارد. یعنی بازی های اول فصل سخت است و زمان می برد تا تیم جا بیفتد. به خصوص وقتی تیمی بازیکن خارجی جدید می گیرید زمان می برد تا آنها جا بیفتند.

اما غیر از حاشیه های که در بازی استقلال خوزستان گریبان تیم نکونام و بازیکنانش را گرفت باید اعتراف کرد نیمه اول خوب نبودند اما در نیمه دوم بهتر شدند هم مارشاریپوف هم روزبه چشمی می توانستند گل بزنند ولی نشد. یک تک به تک هم کوشکی بعد از جا گذاشتن ۳-۴ بازیکن به دست آورد که گل نشد.

این پیشکسوت تیم استقلال با هشدار به هواداران این تیم تاکید کرد: مساله مهم اینکه هواداران حواسشان باشد یکسری‌ها در فضای مجازی هستند که اسم استقلال را یدک می کشند اما کاملا با تیم‌های رقیب هستند. تیم را از لحاظ روحی و روانی اذیت می‌کنند. خیلی زود در هفته دوم شعارها علیه کادرفنی را شروع کردند ولی من شک ندارم این تیم خیلی زود استوار می‌شود و سرجای خودش می ایستاد.

فریبا افزود: استقلال یواش یواش درست می شود. ۲-۳ هفته دیگر دربی است و اگر بخواهیم از الان تیم را به حاشیه ببریم بد می‌شود. هواداران به هوش باشند. درست است از باخت به استقلال خوزستان همه ناراحت هستند اما امسال از نظر مدیریت و تزریق پول و جذب بازیکن بد نبود. باید حواسمان باشد گروه‌هایی که می‌خواهند به تیم ضربه بزنند نتوانند به هدف خود برسند.

او اضافه کرد: چیزی نشده و یک باخت داشتیم قطعا این استقلال روی پای خود خواهد ایستاد. درست است ما خودمان هم نگرانیم اما باید انرژی مثبت بدهیم تا به روزهای خوب برگردیم. قطعا هم این تیم به روزهای خوبش برخواهد گشت.

این پیشکسوت تیم استقلال در خصوص اینکه چه راهکار فنی به جواد نکونام توصیه می‌کند گفت: ما نمی‌توانیم راهکار فنی بدهیم چراکه سر تمرینات نیستیم تا بدانیم کی بهتر تمرین کرده و کی آماده‌تر است. اما در کل معتقدم اگر تیم آرامش داشته باشد می‌شود همان استقلالی که دوست داریم. نکونام و بازیکنان هم حاشیه درست نکنند. جواب کسی را ندهند و حواسشان فقط به تمرینات باشد. خوشبختانه مسابقات هم به خاطر فیفادی ۲۰ روز تعطیل است. می‌توان تمرینات خوبی را برگزار کرد. بازیکنان خارجی که از لحاظ فنی خوب هستند اما از نظر بدنی عقب هستند به شرایط ایده آل رساند. ضمن اینکه بازیکنان مصدوم هم مثل جلالی شرایط بازی را پیدا کنند. در کنارش ان شاءالله این داستان من درآوردی سقف بودجه هم حل می‌شود تا استقلال بتواند از همه بازیکنانش استفاده کند.

او درباره اینکه برخی‌ها در فضای مجازی خواهان برکناری جواد نکونام شده‌اند گفت: اصلا و ابدا در هفته سوم چنین تصمیمی را نمی‌گیرند. هواداران واقعی هم چنین درخواستی را ندارند. فقط یکسری گروه ها با مطرح کردن اینگونه شایعات به استقلال ضربه می‌زنند که باید حواسمان به آنها باشد. تیم خوب است و نفرات خوبی داریم. کادرفنی خوبی هم داریم. هواداران اصلا نگران نباشند صد درصد این تیم به روزهای خوب خودش برمی گردد. حالا فقط یک بازی را باخته‌ایم. الان برفرض نکونام را برکنار کنیم کدام مربی را بیاوریم؟ هر مربی بیاوریم از جمله مربی خارجی ۶-۷ هفته را از دست می‌دهیم.
فریبا خاطر نشان کرد: برای من نفر مهم نیست. من دوست دارم تیم آسیب نبیند. هر کس هم مربی استقلال شده ما حمایت کردیم. الان هم می‌گویم هواداران حواس شان جمع باشد هر مربی بیاید ۶-۷ هفته را از دست می‌دهیم.

او در خصوص اینکه اگر فرهاد مجیدی هم در شرایط فعلی مربی استقلال شود باز هم این تیم ۶-۷ هفته را از دست می‌دهد گفت: هر کسی بیاید این اتفاق می افتاد و ۶-۷ هفته را از دست می دهیم من با اسم مربی کار ندارم اما معتقدم هر مربی بیاید برای اینکه بخواهد تفکراتش را در تیم پیاده کند ۷ هفته زمان می‌برد. حالا مجیدی هم بیاید ما حمایت می‌کنیم ولی تجربه شوک به تیم در هفته های اول جز خرابی چیزی نداشته است این را من روی تجربه می‌گویم. هواداران هم نگران نباشند استقلال با نکونام به جایگاه اصلی خودش بر خواهد گشت.

کد خبر 878321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • پیگیر خبر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    3 1
    وقتی میبره همه چیز گل و بلبل هست ولی وقتی میبازن زمین و زمان مقصرن غیر از سر مربی با این ارنج چیدنش
  • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    2 1
    چه اصراری هست که مربی استقلال، داخلی باشه؟ چرا سایرتیمهای بزرگ کشور مثل تراکتور، سپاهان،پرسپولیس مربی خارجی دارند؟ استقلالیها خاطرجمع باشند که استقلال با مربی داخلی، هرگز قهرمان لیگ برتر نمیشه و در لیگ نخبگان آسیا نیز ،زنگ تفریح سایررقبای آسیایی خواهد شد.
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 0
    تیم تاج بزرگ مربی خارجی بزرگ می خواد
  • عبادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 0
    چرابااین همه مهره خوب تفکرات نکونام دفاعی است وروان و سریع انتقال توپ رو انجام نمیدن اصلا تو محوطه جریمه حریف موقعیت ایجادنمیشه آخه چرا
  • محمد BR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    3 0
    به قول جناب فریبا الان وقتی نیست که آقای نکونام عوض بشه هفته سوم لیگ هیچ جای دنیا مربی عوض نمی‌کنن ۵ هفته به این تیم فرصت بدید اگر درست نشد همه جلوی باشگاه تجمع می‌کنیم برای تعویض سرمربی اونم نه آقای مجیدی مربی بزرگ اروپایی