دهه آخر صفر است و در و دیوار شهر بوی عشق می‌دهد؛ عشق  خدمت به امام و زائر امام رضا (ع). همه شهر یک خانواده شدند و آماده پذیرایی، تک تک خانه‌ها پرچم سیاه آویز کردند و روضه‌های خانگی صبح بعد از نماز و عصر قبل نماز شب و سپس نمازجماعت برگزار می‌شود.

مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، مساجد، تکایا و حسینه‌ها و گاهی جلوی در مغازه‌ها هر روز مراسم دارند و همه شهر عزادار هستند. از جای جای ایران هم مهمان داریم و هم میزبان. در روزهای آخر صفر زائرهای پیاده از گوشه گوشه استان خراسان رضوی، روستاها، شهرستان‌ها به سمت ورودی‌های شهر برای عرض تسلیت افزایش می‌یابد، در مسیر موکب‌ها و استراحتگاها زیادی میزبان زائران هستند و بعد از ورود و تشرف به حرم مطهر در ایستگاه‌های اسکان مستقر می‌شوند. همه و همه، از آستان قدس، شهرداری، آموزش و پرورش و... آماده خدمات‌رسانی هستند، اما در این میان حال و هوای موکب‌های مردمی با همکاری سایر نهادها، هلال احمر و مراکز درمانی به صورت خودجوش چیز دیگری است.

به گفته مدیر یکی از مراکز خدمت‌رسان به زائران پیاده تا کنون بیش از ۱۳ هزار نفر در این مراکز اسکان و پذیرایی شدند که تا فردا به رقم به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد؛ این زوار در پارکینگ‌های یک و سه حرم مطهر اسکان دارند .

قاسم حسین زاده گفت: درصورت افزایش حجم مهمانان در حسینه‌ها و مساجد و سایر مراکز اطراف حرم که به همین منظور پیش‌بینی و آماده میزبانی هستند، مستقر می شوند.

او افزود: در این مراکز ۱۰ غرفه شامل پذیرایی صبحانه، نهار و شام و میان وعده، واکس، خیاطی، ماساژ، پزشکی، نانوایی، کودک، چایخانه، آتش‌نشانی و فضا آرایی هستند که بخش زیادی از آن به صورت مردمی میزبانی می‌شود و قابل توجه اینکه بسیاری از خدام افتخاری بخش چاپخانه حرم از شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، تهران، سبزوار، شیروان و بجنورد و سایر شهرها کار میزبانی این اسکان‌های مردمی را برعهده دارند.

همچنین در مراکز اسکان ۴۰ سرویس و چشمه دارای حمام واقع در پارکینگ یک در باب الرضا (ع) برای رفاه حال زوار امام رضا (ع) آماده خدمت‌رسانی هستند.

میزبانی از زائران رضوی در دهه پایانی صفر + تصاویر

میزبانی از زائران رضوی در دهه پایانی صفر + تصاویر

کد خبر 878330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha