امروز مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات قرار بود با حضور اصحاب رسانه برگزار شود؛ اما ساعتی قبل از مراسم، حضور خبرنگاران حوزه تخصصی لغو شد.

ستارهاشمي

به گزارش همشهری آنلاین، امروز مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در حالی برگزار شد که طی اقدامی عجیب، حضور خبرنگاران حوزه تخصصی ICT برای پوشش این مراسم، از سمت نهاد ریاست‌جمهوری لغو شد.

بنابر اطلاع قبلی قرار بود این مراسم با حضور سید ستار هاشمی، عیسی زارع‌پور و محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور برگزار شود.

با وجود آنکه از چند روز قبل هماهنگی‌های لازم برای حضور خبرنگاران و تصویربرداران حوزه ICT انجام شده بود اما تنها چند ساعت مانده به آغاز برنامه اعلام شد که این خبرنگاران امکان حضور در این برنامه را ندارند.
هنوز در این خصوص از سمت دولت توضیحی به رسانه‌ها داده نشده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است حاشیه‌های مربوط به برخی جلسه‌های پیشین تودیع و معارفه، علت اتخاذ این تصمیم از سمت نهاد ریاست‌جمهوری بوده است.

گفتنی است بعد از این اتفاق و پایان مراسم تودیع و معارفه، وزارت ارتباطات بخش‌هایی از این جلسه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که به شرح زیر است:

سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در این مراسم با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: حاکمیت برای بهبود جایگاه حکمرانی خود نیاز به ابزارهای قوی دارد. ابزارهایی که بتواند در ساحت‌های مختلف بهترین وضعیت کاربری را برای مردم تضمین کند و امنیت را بر مرزهای دیجیتال ایران برقرار کند.

وی افزود: فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچ‌کس نیست، هم حاکمیت ما را نقض کرده، هم امنیت سایبری را زیر سؤال برده، هم امنیت خانواده‌ها را دچار مشکل کرده، هم کسب و کارها آسیب دیدند و هم مردم ناراضی شدند.

زاهدی افزود: این چیزی نیست که اسناد بالادستی و رهبری انقلاب از ما خواسته بودند. باید با در نظر گرفتن مصالح ملی و سیاست‌های کلی، شرایط موجود را به نفع رشد کسب و کارها و جلب رضایت مردم تغییر داد.
هاشمی تصریح کرد: بار دیگر اعلام می‌کنم که به بند بند اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های حاکم بر برنامه هفتم پیشرفت پایبندم و فرمایشات رهبر عزیز انقلاب را سرلوحه اصلی کار خود در این وزارت مهم و حیاتی می‌دانم.

محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور نیز در این مراسم گفت: پرونده محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد و این یک واقعیت است، تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌کننده و فرارهای امنیتی ایجاد می کند.

وی افزود: مردم پول بیشتری به سرویس‌های با کیفیت بد می‌هند و ما به آنها تمرد از قانون را یاد می دهیم. متاسفانه در طول این چهار دهه قوانینی تصویب شده که همه اذعان می‌کنند باید لغو شود ولی کسی جرات نمی کند پا جلو بگذارد.

عارف با بیان اینکه سند راهبردی فضای مجازی باید تدوین شود شود، تاکید کرد: با این کار باید به حکمرانی قانونی فضای مجازی کمک کنیم و این ذهنیت را که هر اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد که بعضا ارتباطی هم به فیلترینگ ندارد، گردن فیلترینگ می‌اندازند.

کد خبر 878376
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha