همشهری آنلاین: سازمان صلح‌ سبز در مورد نقش گرمایش جهانی در آتش‌سوزی ده‌ها هزار هکتار از جنگل‌های جنوب اروپا هشدار داد

به گزارش ای‌ اف پی، در طول ماه جولای جنگل‌های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان و پرتغال به دلیل گرمای شدید هوا و بادهای شدید گرفتار آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده‌ای شدند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، تابستان امسال اروپا 200 هزار هکتار پوشش جنگلی خود را تنها در اثر آتش سوزی از دست داده‌اند. این میزان در تمام طول سال 2008 تنها 158 هزار هکتار بوده‌است.

شیوع آتش‌سوزی‌های جنگلی در اسپانیا در حال افزایش است و این حادثه به تدریج از کنترل انسان خارج می‌شود و گفتنی است که اسپانیا امسال 75 هزار هکتار زمین از دست داده‌است.

گزارش صلح سبز هشدار می‌دهد که با وجود پیش‌بینی در مورد افزایش دمای کلی کره زمین در سال آینده احتمال از بین رفتن جنگل‌های بیشتر، افزایش می‌یابد.

این انجمن همچنین می‌گوید که خشک شدن پوشش زمین‌‌ها و الگوهای غلط بهره‌برداری از آن‌ها، خالی از سکنه شدن مناطق روستایی و سیاست‌های غلط در مدیریت جنگل‌ها باعث مستعد ساختن پوشش جنگلی مناطق برای آتش سوزی می‌شود.

گرمایش جهانی و سوختن جنگل‌ها هر دو در یک چرخه قرار دارند و با توجه به اینکه پوشش‌های جنگلی منابع کربن کره زمین هستند، سوختن آن‌ها باعث گسیل گاز‌های گلخانه‌ای بیشتر و در نتیجه گرم‌تر شدن زمین می‌شود.

صلح سبز همچنین هشدار می‌دهد که علاوه بر اروپا، جنگل‌های آمازون و جنگل‌های سوزنی آمریکای شمالی در معرض خطر نابودی هستند.

کد خبر 87843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز