یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
۱ نفر

یکصدوچهلمین پویش شنبه‌های امیدوافتخار دیروز به آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲بازار میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران اختصاص یافت؛ میادینی که یکی در شمال و دیگری در جنوب پایتخت قرار داشتند. البته همزمان با این مراسم اعلام شد که بهسازی ۴میدان میوه‌وتره‌بار هم به پایان رسیده‌است.

تره بار

همشهری آنلاین- در حاشیه افتتاحیه، مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران توضیحاتی را در زمینه کیفیت محصولات عرضه‌شده در این بازارها و برنامه‌های این سازمان ارائه داد. اما بازارهای میوه‌وتره‌بار تهران چه وضعیتی دارند؟


کاهش فاصله شمال و جنوب

۵۴درصد بازارها در مناطق جنوبی تهران و عمدتا در ۳سال اخیر ساخته شده‌اند؛ در برخی مناطق هم مانند منطقه۲۰ هیچ محله‌ای بدون بازار نیست. درواقع با این شیوه به‌دنبال کاهش فاصله شمال و جنوب هستیم.

کمبود زمین، دلیل نبود بازار

در حال حاضر ۹۲محله در تهران بازار میوه‌وتره‌بار ندارند که شهرداری در حال پیگیری برای راه‌اندازی بازارها در این محدوده‌هاست؛ البته در برخی محله‌ها مشکل زمین و فضای فیزیکی محله باعث می‌شود که ساخت بازار امکان‌پذیر نباشد.

انجام آزمایش‌های مستمر

در زمینه کیفیت ۲موضوع کیفیت ظاهری و سلامت محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد. در ۶ماهه دوم سال گذشته بیش از ۲۵۰۰آزمایش از محصولات عرضه‌شده در میادین در حوزه آلودگی‌های فلزات سنگین و... انجام شد و همچنان ادامه دارد. درواقع دغدغه رسیدن محصول سالم به دست مردم به‌صورت مداوم پیگیری می‌شود.

۵۰۵هزار خرید در روز

در زمینه کیفیت ظاهری میوه‌ها و سبزی‌ها تلاش می‌شود محصول عرضه‌شده باکیفیت باشد که نتیجه‌اش کاهش شکایت‌های مردمی در ۶ماهه اخیر از میادین بوده است. البته کیفیت نقطه پایانی ندارد و نظارت‌ها ادامه دارد. پارسال مراجعه‌ها به میادین میوه‌وتره‌بار ۳۹درصد بیشتر شد و روزانه ۵۰۵هزار نفر از بازارهای میوه‌وتره‌بار خرید می‌کنند.

ترفندهای خرید از میادین میوه‌وتره‌بار

سفارش آنلاین: اکنون برخی از خرید آنلاین محصولات تره‌بار و پروتئینی از مراکز شهرداری شکایت دارند. این نوع از فروش به‌تازگی شروع شده و سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و فاوا در حال رفع مشکلات هستند. اما اگر شهروندی امکان سفارش نداشت، می‌تواند نرم‌افزار شهرزاد خود را به‌روز، یا حذف و دوباره نصب کند.

شکایت کنید: مراجعه به مسئولان بازار یکی از راهکارهای شکایت است؛ اما اگر مردم نکته، انتقاد، تقدیر و شکایتی داشته باشند می‌توانند کیوآرکد غرفه‌دار (نصب‌شده روی برگه‌ای داخل غرفه) را اسکن و موضوع را طرح کنند تا سازمان مستقیما به موضوع رسیدگی کند.

رشد بازارهای میوه و تره بار در جنوب شهر

کد خبر 878499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha