مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

ماجرای حادثه مرگبار برخورد تریلی با تعدادی خودرو در خیابان استخر را یادتان هست؛ همان تریلی حامل سنگ‌های ساختمانی که در مسیر شمال به جنوب این خیابان ترمز برید و پس از برخورد با ۱۵ خودرو حاشیه خیابان، تیر چراغ برق، ۲ مغازه و یک منزل مسکونی متوقف شد.

استخر

همشهری_ پریسا نوری: اگرچه مدتی از این حادثه گذشته، اما ساکنان خیابان استخر(شهید سیدعلی روته) و اهالی محله‌های مجیدآباد و کوهسار نگران تکرار چنین حوادث مرگباری هستند، چراکه پیش‌تر نیز بارها شاهد حادثه مشابهی دراین معبر بوده‌اند. حالا برای رفع این نگرانی مدیران شهری و پلیس راهور منطقه ۴ تمهیداتی اندیشیده‌اند تا پرونده حوادث سنگین این خیابان برای همیشه بسته شود.

خطر جولان کامیون‌ها

شیب خیابان استخر از سمت شمال به جنوب تند است و تردد کامیون‌ها خطر گذر از این معبر را برای دیگران بیشتر می‌کند. محمود خرامان یکی از کاسبان خیابان استخر با ابراز نگرانی دراین‌باره می‌گوید: «این نخستین تجربه تصادف خیابان استخر نبود و اگر مسئولان فکری نکنند آخرین حادثه هم نخواهد بود. از آنجا که این معبر در حاشیه شمال شرق تهران قرار دارد، محل تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین است که بی‌محابا شیب تند خیابان را با سرعت پایین می‌آیند؛ رانندگانی که گاهی خسته و خواب‌آلود از ورودی شرقی شهر وارد می‌شوند و متأسفانه با بی‌مبالاتی حوادث مرگباری را رقم می‌زنند. آمار حوادث این خیابان چنان زیاد است که کسبه به آن عنوان خیابان طلسم شده داده‌اند. البته من امیدوارم مدیران شهری و راهور برای کاهش حجم تصادفات اینجا کاری کنند.»

نصب علائم ترافیکی

وقوع تصادف‌های گاه و بیگاه در اینجا اهالی را خسته و نگران کرده است و هنگام عبور از خیابان استخر دلهره دارند که مبادا خودروی سنگینی مثل بلای ناگهانی در اینجا نازل و منجر به بروز حادثه شود. ناهید نوروزی از ساکنان محله کوهسار با تأکید براین موضوع، صحبت هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «شهرداری و پلیس راهور با نصب علائم ترافیکی و سرعتکاه قصد دارند از حوادثی که به‌دلیل شیب تند خیابان رخ می‌دهد جلوگیری کنند، اما گاهی سرعتگاه هم خودش دردسرساز است؛ مثلا به تازگی سرعتکاه در خیابان ایجاد کرده‌اند که دقیقا همرنگ آسفالت است و رنگ متفاوت یا نشانه روشن ندارد. رانندگان هم آن را نمی‌بینند و به سرعت از روی آن عبور یا ناگهان ترمز می‌کنند که همین باعث تصادف می‌شود.»

نگاه کارشناس

ساخت میدان شنی برای مهار خودروهای سنگین

علی‌محمد کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۴: با توجه به شیب تند محور شمال به جنوب خیابان استخر حدفاصل بزرگراه شهید بابایی تا خیابان استقلال، در سال‌های گذشته شهرداری ۲ راهکار برای ایمن‌سازی این محدوده اندیشیده و اجرا کرده است.

ساخت یک میدان شنی در تقاطع شهید بابایی برای توقف کامیون‌هایی که از گردنه قوچک وارد استخر می‌شوند و ترمز بریده‌اند.

نصب ۷۵ تابلوی هشداردهنده و ایجاد ۶ سرعتکاه در فواصل ۱۰۰ متری، ولی به‌نظر می‌رسد این راهکارها بازدارندگی کافی نداشته‌اند.

طرح نهایی: برای مهار سرعت ماشین‌های سنگین در شیب تند خیابان تا ۳‌ماه آینده در تقاطع خیابان‌های استخر و استقلال یک میدان شنی ساخته می‌شود که اگر به هر دلیل کامیون یا تریلی تخطی کردو در محورشمال به جنوب استخر از کنترل خارج شد، مهار شود.

مکث

ورود خودروهای سنگین به خیابان استخر ممنوع می‌شود

سرهنگ‌دوم صادق فراست، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور منطقه ۴: برای جلوگیری از ورود کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین یک پاسگاه پلیس در ابتدای خیابان استخر فعال و نیروی پلیس علاوه بر کنترل تخلفات، مانع ورود خودروهای سنگین می‌شود. همچنین کامیون‌هایی را که سهوا وارد این محور می‌شوند از نخستین بریدگی به محور جنوب به شمال خیابان هدایت می‌کنند. علاوه بر این پیشنهاد کردیم گیت عبوری ویژه خودروهای سواری در این محور ایجاد شود. محور جایگزین این معبر، مسیر شرق بزرگراه شهید بابایی به جاده تلو است که ماشین‌های سنگین را به سمت بزرگراه یاسینی یا لواسانات هدایت می‌کند. ساخت یک جان‌پناه در محدوده دارایی یکی دیگر از طرح‌هایی است که برای پیشگیری از این حوادث قرار است به‌زودی اجرا شود

کد خبر 878582
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha