مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با العربیه برای سفر به تهران و تعامل با دولت جدید ایران اعلام آمادگی کرد.

گروسی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی رافائل گروسی در بخشی از مصاحبه اختصاصی با العربیه درباره ایران گفت که از رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران مسعود پزشکیان پاسخی دریافت کرده است.
او توضیح داد «بله، از رئیس‌جمهور جدید پاسخی دریافت کردم که او پیام قبلی من مبنی بر لزوم تعامل هر چه سریع‌تر برای برقراری گفت‌وگوی سازنده، روان و ملموس به منظور رسیدن به ضمانت‌های معتبر درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تایید کرد».

گروسی در ادامه مدعی شد «همچنان نکاتی وجود دارد که باید روشن شود و پاسخ‌هایی که باید به آزانس داده شود که تاکنون ارائه نشده است. بنابریاین این انتظار در جامعه بین‌المللی وجود دارد و من خوشحالم که نامه‌ای از رئیس‌جمهور جدید دریافت کردم که او موافقت کرده که باید دیدار کنیم و باید سعی کنیم این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. امیدوارم زمان مناسب برای او هر چه زودتر باشد، بنابراین فکر می‌کنم در آینده‌ای نه چندان دور باشد در غیر این صورت قطعاً بی‌فایده خواهد بود».

مدیرکل آژانس سپس برای سفر به ایران اعلام آمادگی کرد و گفت «آماده‌ام که به تهران بیایم و به گفت‌وگو ادامه دهم و البته با رئیس‌جمهور جدید همانطور که با اسلاف او همینطور بوده، تعامل داشته باشم».
او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا وقفه ایجاد شده بعد از شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران از سوی تهران درخواست شده بوده یا تصمیم آژانس بوده توضیح داد که پیامد تحولات رخ داده به دلیل فقدان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان بوده که گروسی گفت با او در تماس مستقیم و منظم بوده است.

گروسی در ادامه با اشاره به سفرهایش به تهران و ملاقات‌هایش با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور شهید ایران، گفت که بنابراین البته که انتقال (دولت) صورت گرفت و من منطقی دیدم که تا زمان روی کار آمدن دولت جدید، امکان گفت‌وگو برای رسیدن به نتایج ملموس وجود ندارد».

کد خبر 878699
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامهرمز خوزستان IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    2 3
    شروع شد هر چن سال عده ایی به قدرت میرسن و برجامشون میره ک امضا بشه و نمیشه فقر و فلاکت هم میاد جاسوسان هم به صفن ک هر چ داریم بزارن کف دست امریکا و اسرائیل وووو......
  • حسن US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    0 0
    میای بیا ولی توریست ها رو هم با خودت بیار
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    0 2
    غلط کردی ورود جاسوس ممنوع بگو رئیست بیاد جلو