سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۱۱ تن درپی وقوع حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد.

آتش نشان

به گزارش همشهری آنلاین،سید جلال ملکی در گفت‌ وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این حادثه گفت:‌ در ساعت ۲:۰۹ بامداد امروز یک مورد حادثه حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خصوصی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان جمالزاده شمالی اعزام کرد.  

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از برقراری اولین تماس با سامانه ۱۲۵ در محل حاضر شدند، گفت:‌ با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خصوصی رخ داده است. این خوابگاه دارای شش طبقه بوده و در هر طبقه نیز ۱۰ اتاق قرار داشت که در هر اتاق نیز چهار دانشجوی دختر ساکن بودند. برابر پیگیری‌ها نیز این خوابگاه گرچه خصوصی بود اما مجوزهای لازم برای فعالیت را داشت.

ملکی با بیان اینکه حریق در پی اتصالی سیستم برق در کولر آبی یکی از این اتاق‌ها در طبقه اول رخ داده بود، گفت:‌ درپی این حریق دود زیادی این اتاق را در برگرفته و زمانی که چهار دانشجوی ساکن در آن از اتاق خارج شده بودند، این دود وارد راهرو و دیگر اتاق‌های خوابگاه شده بود. در این شرایط آتش‌نشانان وارد عمل شده و با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفاء حریق را در دستورکار خود قرار دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در طبقات ۱۱ تن از دانشجویان حاضر در این خوابگاه را نجات داده و به محل امن منتقل کردند، گفت: همزمان گروه دیگر نیز عملیات اطفاء حریق را در دستورکار قرار داد و در نخستین گام از گسترش آتش جلوگیری کرده و در گام بعدی نیز از شعله‌های آتش را به‌طورکامل مهار و اطفا کردند.

ملکی با بیان اینکه وجود درهای دودبند در این خوابگاه بسیار مفید و موثر واقع شد، گفت: نصب درهای دودبند سبب شد تا دود غلیط ایجاد شده طبقات دیگر را درگیر نکند و چه بسا اگر این‌درها در خوابگاه نصب نشده بود، دود تمام طبقات را فرا می‌گرفت.

وی با بیان اینکه پس از ایمن‌سازی کامل ساختمان، دانشجویان که از ساختمان تخلیه شده بودند، به داخل خوابگاه بازگشتند، گفت: آتش نشانان نیز پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت:‌در آستانه آغاز سالتحصیلی جدید قرار داریم و از این رو لازم است که مسئولان خوابگاه‌ها و مراکز آموزشی توجه ویژه‌ای به ایمنی ساختمان‌های خود داشته باشند.

 
 
 

کد خبر 878725
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha