کارشناس مسائل بین‌الملل در واکنش به جشن همجنس‌گرایی سفیر استرالیا در تهران گفت: وزارت امورخارجه سفیر استرالیا در تهران را احضار کند.

حسین کنعانی مقدم

به گزارش همشهری آنلاین، حسین کنعانی مقدم، تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در گفت‌و گو با مهر در واکنش به جشن «بنفش بپوش» در سفارت استرالیا در تهران گفت: وقتی در صفحه رسمی سفارت استرالیا در تهران سفیر از همجنس‌گرایی که در ایران غیرقانونی است، حمایت کرده و آن را تبلیغ کرده است، قاعدتاً وزارت امور خارجه باید اعتراض داشته و سفیر را احضار کند و با تذکر دادن این مسأله را پیگیری کند.

وی ادامه داد: موضوع همجنسگرایی در استرالیا قانونی است و با توجه به اینکه در صفحه رسمی سفارت استرالیا در تهران این موضوع را مطرح کردند، باید با آن برخورد شود؛ همانطور که رهبری فرمودند باید حکمرانی جمهوری اسلامی توسط سفرای دیگر کشورها بر اساس قانون رعایت شود و مسئولین ما در این موضوع باید حساسیت نشان دهند و ما نمی‌توانیم قوانین خودمان را به لحاظ اینکه سفیر استرالیا در این گناه کبیره قرار دارد؛ قانون جمهوری اسلامی را نادیده بگیریم.

کنعانی مقدم که دبیر کل حزب سبز ایران هم هست، یادآور شد: اشکالی به وزارت کشور وارد می‌دانم که در دوره شهید رئیسی به عنوان حزب سبز درخواست کردیم تظاهراتی مقابل سفارت انگلیس برای موضوع بحرین و حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه برگزار کنیم و متأسفانه این وقت را برای جمع ندادند؛ الان هم اگر وزارت کشور مجوز صادر کند، قطعاً مردم تمایل دارند که اعتراض خود را در مقابل سفارت استرالیا به نمایش بگذارند.

به گزارش مهر، «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس‌بازان منتشر کردند.

در این پست آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم».

ماجرای جشن جنجالی «بنفش بپوش» در سفارت استرالیا در تهران | وزارت خارجه سفیر استرالیا را احضار کند + عکس

کد خبر 878817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha