به گزارش همشهری آنلاین این کتاب که برگردان فارسی آن را دکتر سرکارآرانی با مشارکت علی رضا مقدم انجام داده، حاصل سالها پژوهش وادی حداد و الکساندر دراکسلر است که در آن قابلیتها، پارامترها و چشم اندازهای فناوری برای آموزش را به خوبی پیش چشم خواننده می گشاید.
این کتاب بر اساس تجربه های بین المللی وبه سفارش یونسکو در آکادمی توسعه آموزش آمریکا ، با همکاری تعداد زیادی از اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه انجام شده است.
در کتاب سعی شده است پیچیدگیها و تنگناهای مدرن سازی نظامهای آموزشی را برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو در قرن بیست و یکم ، باتوجه به برنامه های توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش تجزیه و تحلیل کند.
هدف اساسی این کتاب، بررسی تجربه کشورهای مختلف جهان درگسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات د رآموزش به منظور بهبود مستمر آن، کیفی ساختن فرصتهای یادگیری، به عنوان راه حلی برای رویارویی با چالش تفاضای فزاینده اجتماعی برای آموزش ، بدون افزایش منابع مالی موسسات آموزشی است.
نویسندگان این کتاب کوشیده اند رویکردها و روشهای موثر تلفیق فناوری با آموزش و یادگیری را با استفاده از مطالعات موردی بسیاری در آموزش بزرگسالان و آموزش عالی تبیین کنند.
کتاب اثری کاربردی است و به کار سیاستگذاران ، مدیران و برنامه ریزان توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات درآموزش ، پژوهشگران و دانشجویان و رشته های فناوری اطلاعات وارتباطات و تکنولوژی آموزشی و... می آید.
از مزیت های مهم این کتاب مترجم آن است که خود دراین زمینه پیش از این آثار تطبیقی چون مقایسه آموزش و پرورش ژاپن با ایران ( انتشارات روزنگار) و نیز برخی کتابهای دیگر دراین موضوع را تدوین وتالیف و انتشار داده است.
دکتر سرکارآرانی که اینک در ژاپن هم درس تکنولوژی آموزشی می دهد کتاب مدیریت دانش( جست و جو یا تولید دانش و چالش دو دهه اخیر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ژاپن) را نیز ازسوی انتشارات قو به بازار کتاب عرضه کرده است .
کتاب« یادگیری ،راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی»، که با تاکید بر تجربه سه کشور سوئد ، ژاپن و انگلستان تالیف شده است ، دیگر کتاب سرکارآرانی است که از سوی انتشارات منادی تربیت عرضه عمومی شده است .
سرکارآرانی هم اکنون علاوه بر پژوهشهای تطبیقی در موسسات و دانشگاههای معتبر ژاپن سرگرم تدریس در این مراکزهم هست.