کمتر کسی است که ماجرای کشتی تایتانیک را نشنیده باشد، کشتی لوکسی که با وسایلی گران‌قیمت در اقیانوس غرق شد و با وجود اینکه سال‌های زیادی از غرق‌شدن آن می‌گذرد، اما هنوز هم وسایلی از اعماق اقیانوس و در محل غرق‌شدن کشتی کشف می‌شود.

تایتانیک

به گزارش همشهری آنلاین، به‌تازگی در یک کشف تاریخی، تیم نجات کشتی تایتانیک موفق به یافتن مجسمه برنزی از این کشتی شدند که برای مدت‌ها مفقود شده بود و گمان می‌رفت برای همیشه از بین رفته باشد. این مجسمه، که به «دیانا ورسای» معروف است، آخرین‌بار در سال ۱۹۸۶ دیده شده بود و اکنون پس از سال‌ها، تصویری واضح و به‌روز از آن منتشر شده است.

شرکت «RMS Titanic Inc». که در ایالت جورجیا مستقر است و حقوق قانونی لاشه کشتی ۱۱۲ساله تایتانیک را در اختیار دارد، برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۰ به این محل بازگشته و تصاویر تازه‌ای از این کشف را منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهند که حتی پس از گذشت بیش از یک قرن، موقعیت کشتی همچنان در حال تغییر است.

شرکت تایتانیک RMS، با فرستادن ۱۲ روبات غواص توانست در عرض ۲۴ ساعت میلیون‌ها عکس از لاشه این کشتی در اعماق اقیانوس بگیرد. این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «یافته‌های سفر تابستان امسال ترکیبی تلخ و شیرین از حفظ و از دست دادن را نشان می‌دهد. یکی از نکات برجسته کشف مجدد مجسمه دیانا ورسای که آخرین‌بار در سال ۱۹۸۶ مشاهده شده بود این است که اکنون تصاویری واضح و به روز از آن در دست داریم.»

«دیانا ورسای» یک مجسمه برنزی تقریباً ۲فوتی است که براساس مجسمه اصلی به نمایش درآمده در موزه لوور ساخته شده است.

شگفتی های تایتانیک ادامه دارد | الهه ورسای در اقیانوس پیدا شد

کد خبر 879192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha