با آغاز اکران فیلم‌های «مُفت‌بر»، «قیف»، «کارزار» و «شهر گربه‌ها ۲»، از پنجشنبه ۱۵ شهریور دور تازه‌ای از اکران سینماها کلید خورد؛ فیلم‌هایی که با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران و حامد بهداد قرار است نویدبخش موفقیت در گیشه باشند.

قيف

همشهری آنلاین: این شروعی برای اکران پاییزه سینماهاست که با تداوم نمایش پرفروش‌های اکران تابستان، مثل «تگزاس ۳» و «پول و پارتی» روزهای پررونقی برای سینماها رقم بزند. براساس آنچه در پنجشنبه و جمعه شاهدش بوده‌ایم به‌نظر می‌رسد فیلم «قیف» با بازی رضا عطاران گوی سبقت را از رقبایش برباید.

رضا عطاران با «قیف» در گیشه گرد و خاک کرد | حامد بهداد در فیلم کمدی به دل تماشاگران ننشست

قیف

رضا عطاران در فیلمی متفاوت می‌تواند مخاطبان را جذب سالن‌های سینما کند؟
فروش دو روز اول «قیف» ساخته محسن امیریوسفی را قاعدتا باید به ‌حساب رضا عطاران گذاشت. افتتاحیه امیدوارکننده فیلم نشان می‌دهد که برای جذب مخاطب بیشتر از دیگر فیلم‌های تازه اکران‌شده می‌توان روی آن حساب باز کرد.
حضور امیریوسفی با فیلم‌هایی چون «خواب تلخ» و «آتشکار» به‌عنوان کارگردان در کنار رضا عطاران که در نوشتن فیلمنامه هم مشارکت داشته و سعید ملکان به‌عنوان تهیه‌کننده، نتیجه تلاش برای ورود به سینمای جریان اصلی است.

رضا عطاران با «قیف» در گیشه گرد و خاک کرد | حامد بهداد در فیلم کمدی به دل تماشاگران ننشست

مفت‌بر

یک کمدی به سیاق دیگر محصولات تهیه کننده‌اش، حسین فرحبخش، با حضور حامد بهداد و سحر دولتشاهی که توسط عادل تبریزی کارگردانی شده است. «مفت‌بر» به عنوان کمدی عامه پسند، افتتاحیه جالب توجهی نداشته که بخشی از آن محصول حاشیه های اکران فیلم و درگیری تهیه کننده اش با برخی سینماداران است. «مفت بر» سالن‌های مهمی را به علت این دعوا از دست داده است و شاید این اولین قربانی‌ ماجرای موسوم به «انعام سینماداران» باشد؛ توافقی که بر اساسش یک درصد فروش فیلم ها، به عنوان انعام به سینماداران می رسد. جدا از اینها بازخورد فیلم میان مخاطبان بیشتر با تاکید بر حرکات موزون حامد بهداد همراه بوده است.

رضا عطاران با «قیف» در گیشه گرد و خاک کرد | حامد بهداد در فیلم کمدی به دل تماشاگران ننشست

شهر گربه‌ها ۲

نماینده سینمای کودک در اکران پاییزی در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی مهمان سالن‌ها شده است؛ فیلمی به کارگردانی سید جواد هاشمی که با حضور بازیگرانی چون علیرضا خمسه، فرهاد آییش و الیکا عبدالرزاق روی پرده آمده است. هاشمی۳ سال قبل قسمت اول «شهر گربه‌ها» را در سینماها اکران کرد و برای گرفتن پروانه نمایش قسمت دوم این فیلم چند سالی معطل شد. فیلم‌های کودکانه هاشمی معمولا فروش معقول و استانداردی دارند و باید دید «شهر گربه‌ها ۲» چقدر با اقبال عمومی مواجه می‌شود.

رضا عطاران با «قیف» در گیشه گرد و خاک کرد | حامد بهداد در فیلم کمدی به دل تماشاگران ننشست

کارزار

درامی اجتماعی که با ۵ سال تاخیر روی پرده سینماها آمده است. «کارزار» فیلمی است که در دو روز اول اکرانش نتوانست تماشاگران زیادی بیابد؛ فیلمی به کارگردانی شهرام اسدزاده و به تهیه کنندگی سید محمد قاضی، فیلمبردار و تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که در دهه ۱۳۶۰ با دفتر «پوریکا فیلم» فعال بود. امیر آقایی چهره جذاب فیلم است که این روزها نمایش «رستم و سهراب» را روی صحنه دارد.
جز امیر آقایی بازیگرانی چون نسیم ادبی و نادر فلاح هم در «کارزار» حضور دارند. در «کارزار» که سال ۱۳۹۸ تولید شده و پیش‌تر «گواهی امضا» نام داشت، زنده‌یاد سیامک اطلسی هم بازی کرده است.

کد خبر 879314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha