بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم، محکومیت قاچاقچی ادکلن در همدان، تعزیر فروشنده لاستیک برای عرضه خارج از شبکه در مازندران و محکومیت قاچاقچی قطعات خودرو در کردستان از اخبار تعزیراتی امروز هستند.

تعزيرات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پرونده تخلف اجرا نشدن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی متخلف برای دریافت چهار میلیون و ۲۹۵ هزار درهم ارز کشور امارات متحده عربی در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر محرومیت فعالیت بازرگانی به مدت ۶ ماه، شرکت متخلف را به پرداخت چهار میلیون و ۲۹۵ هزار درهم معادل عین ارز ایفای تعهد نشده، محکوم کرد.

حسام گفت: با گزارش بانک صادرات پیرامون اجرا نکردن تعهدات شرکت خاطی در قبال دریافت ارز، پرونده این تخلف برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال شد.

محکومیت قاچاقچی ادکلن در همدان

مرضیه یونسی مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اسدآباد به پرونده قاچاق ۹۵۴ عدد انواع ادکلن به ارزش هفت میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: شعبه همچنین برای ضبط وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ارزش خودرو به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: ماموران پلیس انتظامی در محور اسدآباد به کنگاور از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

تعزیر فروشنده لاستیک برای عرضه خارج از شبکه در مازندران

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه به ارزش ۱۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال و گرانفروشی لاستیک خودرو سواری به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی بهشهر رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: شعبه با توجه به ارائه نشدن مدارک و مستندات قانونی و استعلام از اداره صنعت، معدن و تجارت، تخلف عرضه خارج از شبکه را محرز و علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه توزیع، متخلف را به پرداخت ۱۶۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته ملکی، شعبه همچنین برای گرانفروشی، متخلف را به پرداخت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: شعبه متخلف را در مجموع به پرداخت ۱۶۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ملکی گفت: با گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرامون عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو سواری واحد صنفی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

محکومیت قاچاقچی قطعات خودرو در کردستان

حسین رحیمیان مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۲ هزار و ۲۳۰ عدد ریموت درب خودرو و ۲۳۰ عدد پمپ باد به ارزش سه میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مریوان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

رحیمیان گفت: شعبه همچنین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال معادل ارزش خودرو حامل کالای قاچاق به جریمه اضافه و در مجموع متخلف را به پرداخت پنج میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ماموران گمرک هنگام پایش خودروهای ورودی به خاک کشور، این محموله کالای قاچاق را از یک خودرو سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 879403
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha