یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه سیاسی: سومین جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده افراد متهم به ارتباط با حوادث اخیر، صبح دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در آغاز این جلسه دادگاه که مقرر شده بود در آن به اتهامات 25 نفر از بازداشت‌شدگان رسیدگی شود، یک فیلم و تعدادی عکس از اقدامات آشوبگران نمایش داده شد.

باعث شدم 17 نفر رأی بدهند

به گزارش مهر، در این جلسه محمد ف  به اتهام توهین به مقام معظم رهبری از طریق شعارهای موهن، بر هم زدن امنیت عمومی، فعالیت تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی با تهیه فیلم وعکس و ارسال آن به خارج از کشور، سلب اعتماد عمومی از حاکمیت و شبهه تقلب در انتخابات و همچنین اخلال درنظم عمومی از طریق آشوب و ایجاد ترس و وحشت در جامعه و مشارکت در تخریب اموال عمومی مورد محاکمه قرار گرفت.

متهم پس از دفاع از خود از تلاش‌هایش برای حضور حداکثری مردم در صحن انتخابات خبر داد و گفت: من با تلاش‌هایی که کردم 17 نفر را به شرکت در انتخابات ترغیب کرده‌ام و در این نتیجه باشکوه سهیم هستم.

عکس‌های خبرگزاری‌های داخلی

در ادامه برگزاری این جلسه دادگاه، پرونده ایمان پ 23ساله مورد بررسی قرار گرفت.
او  در دفاع از خود گفت: موارد مطرح شده در کیفرخواست برای بنده تعجب‌برانگیز است؛ چرا که من در میدان هفت تیر دستگیر شدم نه بهارستان و درآنجا اتفاق خاصی رخ نداد که در کیفرخواست عنوان شده حین ارتکاب به جرم بازداشت شده‌ام. 

متهم اضافه کرد: خانواده من به نظام علاقه‌مند هستند و پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه به من گفتند که نباید در هیچ تجمعی شرکت کنی و بنده نیز پس از آن در هیچ راهپیمایی شرکت نکردم.

قاضی پرونده در ادامه از این متهم درباره ای‌میل وی پرسید که وی پاسخ داد: به‌دلیل اینکه اس‌ام‌اس‌ها بسته بود در این باکس ای‌میل بنده پیغام‌هایی فرستاده شده بود که شخصا در آن دخالتی نداشتم و برای من ارسال می‌شده است.

همچنین عکس‌هایی که در ای‌میل من مشاهده می‌شود هیچ‌یک شخصی نیست و همگی عکس‌های خبرگزاری‌های داخل است.

میثم، متولد 67

در پایان رسیدگی به پرونده متهمان حوادث پس از انتخابات، پرونده میثم ق  متولد 1367، مورد رسیدگی قرار گرفت.

در کیفرخواست قربانی مشارکت در تخریب، ساخت و پرتاب نارنجک دست ساز، تمرد از دستور ماموران حین انجام وظیفه، اقدام علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و اخلال در نظم عمومی عنوان شد.

وی در دفاع از خود گفت: بنده هنگام گذر از یک ایست بازرسی توسط ماموران دستگیر و به 4 پایگاه منتقل شدم که در پایگاه چهارم به من گفتند که در ماشین شما یک کاور سپاه کشف شده است و باید بگویم که کسانی که مرا دستگیر کردند خود کاور سپاه بر تن داشتند.

وی افزود: بنده حین دستگیری لباس یکسره کار کابینت‌سازی‌ بر تن داشتم و به قید کفالت برای مدتی آزاد شدم اما پس از گذشت چند روز دوباره به‌دلیل کامل‌نبودن بازپرسی‌ها دستگیر شدم.

قاضی پرونده از متهم پرسید 23 نارنجک و یک کاور سپاه در ماشین شما کشف شده است، علت آن را توضیح دهید که متهم گفت: آنها ترقه بودند، چرا در پایگاه اول که ماشین بنده مورد بازرسی قرار گرفت کاور سپاه کشف نشد؟

در ادامه وکیل مدافع قربانی پس از اظهارات موکل خود تصریح کرد: یکی از برادران بسیجی به خانواده موکل بنده مراجعه کرده و گفته که کاور من در ماشین وی جا مانده بود و این مسئله را می‌توان با تحقیق دریافت.

کد خبر 87985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز