رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌هزینه های بی شماری از شهرداری صرف شهرهای اقماری همچون هشتگرد و پرند می شود و این مساله خلاف قانون است.

جلسه شورای شهر تهران |تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل،‌ در دویست و شصت و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بر اساس مقررات شورا تبلیغات مترو باید به سازمان زیبا سازی و شرکت واحد اتوبوسرانی واگذار شود و ۱۰ درصد مبلغ این درآمدها باید به این دو سازمان پرداخت و مابقی به خود شرکتها داده شود، گفت: متاسفانه شرکت بهره برداری مترو تهران این تبلیغات را به روزنامه همشهری می دهد و مبلغ اندکی شاید کمتر از دودرصد را به این شرکت ها برگشت داده است.

تشکری هاشمی با اشاره به این که هم واگذاری غیر قانونی صورت گرفته ،‌گفت:‌باید جلوی این تخلف گرفته شود و منابعی که باید به شرکت برگرداننده شود را برگردانند.

اودرخصوص مترو شهرداری پرند و هشتگرد هم گفت:‌در سالیان گذشته برای مدیران شهرداری پرونده تشکیل شد که منابع شهر تهران در خارج از این شهر هزینه شده و کار درستی هم بود چون خلاف قانون اقداماتی را انجام داده بودند اما الان شهرهای هشتگرد و پرند ارتباطی به شهرداری تهران ندارند و به لحاظ حقوقی و مالی هم تعیین تکلیف نشده و هزینه های بی شماری از منابع شهرداری به شهرهای دیگر داده می شود که این اقدام خلاف است.

تشکری هاشمی در خصوص ورود واگن های جدید مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی هم گفت:‌راهبرهای قطار باید از قبل استخدام و آموزش ببینند تا با ورد واگن ها مشکلی از نظر تعداد راهبر نداشته باشیم.

رضا محمدنژاد بیدخت سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه مبالغ پرداختی از دولت بین وزارت نفت و شورای اقتصاد گیر کرده بود، گفت: ما اولین مجموعه ای هستیم که توانستیم بابت کاربرگ عملکردی سال ۱۴۰۲ از محل صرفه جویی گاز ۵۵۴ میلیارد تومان دریافت کنیم که به زودی به حساب شهرداری تهران تزریق می شود.

وی با اعلام اینکه ما با معاونت مالی و معاونت حمل و نقل قراردادهای سنگینی را به صورت غیرنقد جلو می بریم که هنوز ثبت نشده است، یادآور شد: این قراردادها ارقام بسیار بالایی دارد که به صورت غیرنقد این تجهیزات خریداری می شود. این مبالغ هم به زودی در حساب ها ثبت می شود.

محمدنژاد با بیان اینکه ارتباطی بین روزنامه همشهری به دلیل اینکه کار تخصصی تبلیغات را بر عهده دارد، برقرار شده است، اظهار کرد: بنده موضوع تبلیغات را از امروز حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به آغاز جذب راهبران مترو، تصریح کرد: گروه اول در حال گزینش تخصصی هستند و تعدادی به طب کار معرفی شدند. روال کار در حال راحت تر شدن است. مرتب به دنبال این هستیم که راهبران جدید را به قطارهای جدید برسانیم. شاید این راهبران در قطارهای قدیمی هم مشغول به کار شوند.

محمدنژاد با اعلام اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمام بدهی های بیمه پرداخت شده و بدهی نداریم، گفت: بیمه تکمیلی کارکنان نیز با بیمه ایران است و شرکت بهره برداری مترو جزء مشتریان خوش حساب بیمه ایران است.

وی تأکید کرد: جلسات مختلفی برای مهرماه و بازگشایی مدارس برگزار شده و در این زمینه آمادگی کامل داریم.

کد خبر 880274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha