پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
۰ نفر

رئیس جمهور در سفر سه روزه خود به عراق، دیداری از بصره به عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری این کشور و بندر آزاد آن خواهد داشت؛ در این سفر علاوه بر بازدید از بنادر تجاری و نفتی بصره به عنوان مهمترین پایانه صادراتی این کشور، با فعالان اقتصادی ایرانی در عراق هم به گفت‌وگو می‌پردازد.

پزشكيان در كاخ بغداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا «علی عابدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره در این خصوص گفت: سفر دکتر پزشکیان به بصره اولین سفر یک رئیس‌جمهور به این استان حداقل در ۱۰۰ سال گذشته بوده و این ناشی از جایگاه و اهمیت ویژه بصره برای جمهوری اسلامی ایران است.

احداث راه‌آهن شلمچه - بصره از دیگر مواردی است که در سفر دکتر پزشکیان به بصره مورد تأکید و پیگیری خواهد بود؛ پروژه‌ای که سال‌هاست در دولت‌های مختلف از سوی ایران پیگیری شده و تنها ۳۲ کیلومتر طول دارد اما به دلایل متعدد اجرای آن متوقف مانده یا به کندی به پیش رفته است.

پزشکیان اولین رئیس جمهوری که به اقلیم کردستان می‌رود

رئیس جمهور در پایان سفر خود به عراق، به اقلیم کردستان می رود که گفته می شود نخستین سفر یک رئیس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون به این منطقه از عراق و شهرهای اربیل و سلیمانیه محسوب می شود.

روابط تهران - بغداد به دلیل استراتژیک بودن آن و همچنین همکاری کشورمان در مبارزه با افراط گرایی و داعش که سال ها در توسعه این کشور سایه انداخته بود، از اهمیت بالایی برای طرفین برخوردار است.

کد خبر 880784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha