مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

یک شرکت کلمبیایی یک نوع رنگ ساختمانی جدید ساخته است که در هر زمان دلخواه می‌توان آن را از سطوح مختلف جدا کرد و برای مستاجرانی که می‌خواهند رنگ خانه خود را تغییر دهند و بدون دردسر در هنگام جابجایی بتوانند آن را به حالت قبلی برگردانند، مناسب است.

رنگ

فرض کنید می‌خواهید رنگ دیوارهای آپارتمان اجاره‌ای خود را تغییر دهید، اما اجازه ندارید و می‌خواهید قبل از نقل مکان، خانه را به رنگ اصلی خود بازگردانید. اینجاست که رنگ جدید ساختمانی آن‌پینت(Unpaint) وارد می‌شود که یک رنگ داخلی است که در صورت لزوم می‌توان آن را از سطوح جدا کرد.

این رنگ توسط یک شرکت کلمبیایی به نام گلست(Glasst) ساخته شده است.

آن‌پینت که در بیش از ۵۰۰۰ رنگ مات ارائه می‌شود، درست مانند رنگ معمولی با قلم‌مو، غلتک یا اسپری قابل اعمال است و کاربران باید از دو تا سه لایه از آن استفاده کنند و حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان خشک شدن بین هر کدام را در نظر بگیرند.

این رنگ ۲۴ ساعت پس از اعمال کاملا خشک می‌شود و اساساً به یک لایه الاستیک تبدیل می‌شود و به اندازه کافی برای استفاده روزمره در محیط‌های مسکونی و تجاری بادوام است. البته گفته می‌شود که نسبت به رنگ‌های معمولی در برابر خراش‌های ناشی از اشیای تیز حساس‌تر است.

در نهایت نیز هنگامی که زمان برگرداندن کف و دیوارها به رنگ اصلی خود فرا می‌رسد، کاربران فقط کافی است یک گوشه از رنگ اعمال شده را بگیرند و تمام آن را به راحتی با دست جدا کنند.

گفته می‌شود رنگ زیرین بدون آسیب و لکه باقی می‌ماند، اگرچه شرکت سازنده توصیه می‌کند قبل از اعمال آن بر روی یک دیوار کامل، آن را در یک تکه کوچک آزمایش کنید.

رنگ مخصوص مستاجران به بازار آمد ! + عکس

از آنجایی که آن‌پینت از مواد طبیعی و تجدیدپذیر ساخته شده است، بنا بر گزارش‌ها طی یک تا سه سال پس از کنده شدن و دور ریختن، تجزیه زیستی می‌شود. همچنین هیچ ترکیب آلی فراری را در محیط خانه یا محل دفن زباله منتشر نمی‌کند.

متأسفانه گفته می‌شود این رنگ خاص پس از ۱۲ ماه شروع به تجزیه زیستی می‌کند و این امر در حالی که هنوز روی دیوار است، باعث می‌شود که رنگ شکننده شود و در نتیجه کنده شدن آن دشوارتر می‌شود. به همین دلیل برای مواقعی که کاربران می‌خواهند این رنگ بیش از یک سال روی دیوار بماند، توصیه نمی‌شود.

گفتنی است که آن‌پینت را می‌توان برای سطوح و چیزهایی غیر از فقط کف و دیوارها، مانند مبلمان یا دکوراسیون منزل نیز استفاده کرد. گفته می‌شود که این رنگ با موادی از جمله تخته سه‌لا، شیشه، فلز، پلاستیک و بتن سازگار است.

در آخر نیز باید گفت که قیمت یک قوطی یک لیتری از این رنگ ۳۰ دلار قیمت دارد.

کد خبر 880804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    خخخخخخ ۳۰ دلار گرونه اگر ۳ دلار بود خوب بود