پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
۰ نفر

برخی اکانت‌های گمنام در فضای مجازی با انتشار تصاویری قدیمی، مدعی اوضاع بد درختان در منطقه یک تهران و همچنین سطل‌های زباله مملو از زباله در این منطقه شدند. البته یک جست‌وجوی ساده نشان می‌دهد تصاویر منتشر شده مطلقاً مرتبط با زمان فعلی نبوده و کاملاً قدیمی است.

دروغ درختی علیه شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین، برخی اکانت‌های گمنام در فضای مجازی با انتشار تصاویری قدیمی، مدعی اوضاع بد درختان در منطقه یک شهرداری تهران و هم‌چنین سطل‌های زباله مملو از زباله در این منطقه شدند. البته یک جست‌وجوی ساده نشان می‌دهد تصاویر منتشر شده مطلقاً مرتبط با زمان فعلی نبوده و کاملاً قدیمی است.

شبه‌رسانه‌های فضای مجازی از قبیل کانال تلگرامی خبرفوری (با آیدی khabar_furei) و کانال تلگرامی خبر ویژه (با آیدی khabare_vije) مثلاً با انتشار تصاویری مدعی خم شدن درختان در خیابان ولنجک تهران شدند. البته که تصاویر قدیمی است و این فیک‌نیوزها زحمت یک جست‌وجوی ساده را هم به خود ندادند! تصاویر جدید همان خیابان و درختان در ادامه آمده است:

تدوام دروغ پراکنی‌ها

تدوام دروغ پراکنی‌ها

چند شبهه رسانه دیگری نیز مثل کانال خبری سراسری (با آیدی khabarsarasari) و اخبار ایران (با آیدی iran_news) و اخبار شورا (با آیدی akhbare_shora) و ویدلش (با آیدی weedlashya) و چند کانال دیگر همگی با یک کپشن «وضعیت شهرداری تهران را با یک عکس نشان دهید» مدعی به هم ریختگی سطل‌های زباله در خیابان پاشاظهری شهرداری منطقه ۱ شدند.

در حالی که تصاویر منتشر شده قدیمی بوده و این فیک‌نیوزها نیز بدون کمترین بررسی، اقدام به انتشار چنین اکاذیبی در راستای اتهام‌زنی به شهرداری تهران شدند. در محل یادشده هم‌اکنون اساساً هیچ سطل زباله‌ای وجود ندارد! تصاویر جدید در ادامه می‌آید:

تدوام دروغ پراکنی‌ها

تدوام دروغ پراکنی‌ها

شهرداری تهران ضمن تکذیب اباطیل منتشره توسط فیک‌نیوزها، از شهروندان می‌خواهد اخبار دقیق را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند. ضمناً حقوق قانونی خود را برای تعقیب قضائی منتشرکنندگان اکاذیب در فضای مجازی محفوظ می‌دارد.

کد خبر 880857
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha