«آمی آیالون» رئیس اسبق سرویس امنیت عمومی اسرائیل موسوم به «شاباک» گفت: اگر فلسطینی بود، تن به نبردی «بدون مرز» علیه کسانی می داد که سرزمینش را تصرف کردند.

آمی آیالون

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره مباشر نوشت: آیالون در مصاحبه ای با روزنامه عبری «معاریو» که بخش هایی از آن روز پنج شنبه منتشر شد، گفت: آنها(فلسطینی ها) سرزمینشان را از دست داده اند بنابراین هنگامی که مردم از من می پرسند: اگر یک فلسطینی بودی چکار می کردی؟ می گویم: اگر فردی بیاید و سرزمینم یعنی سرزمین اسرائیل را به یغما ببرد، بدون محدودیت با او می جنگم.»

وی افزود: «فلسطینی ها خود را ملت می بینند. یکی از مصیبت های ما این است که ما آنها را افرادی خوب و بد می بینیم.»

آیالون در ادامه گفت: «ما فکر می کنیم که اگر برای آنها راههای معیشت و غذا برای کودکانشان فراهم کنیم، مشکل حل می شود در حالی که این طور نیست. آنها حاضرند بکشند و کشته شوند اما نه باخاطر غذا. آنها حرفشان پایان اشغالگری و استقلال است.»

آیالون که ریاست شاباک را بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ برعهده داشته، تصریح کرده است: «آنها(فلسطینی ها) آنچه را که ما پیشنهاد می کنیم، نمی خواهند. فقط تشکیل یک کشور فلسطینی برایشان مهم است.»

وی که عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز بوده است، افزود: در سال ۱۹۲۳ میلادی زئیو ژابوتنسکی کتاب «دیوار آهنین» را نوشت. او همان چیزی را می گوید که حرف من هم هست. او می گوید: نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم. سرزمینشان به یغما رفته است و با ما خواهند جنگید.»

مقام سابق اسرائیلی پیشتر نیز در پاسخ به سوالی پیرامون اوضاع فلسطینیان که در معرض حملات اسرائیل قرار می گیرند، گفته بود :«این زندگی مردمی است که رویای آزادی در سر دارند اما نمی توانند آن را ببینند. چه خوشمان بیاید و چه نیاید. ما زندگی میلیون ها نفر را کنترل می کنیم.»

آیالون همچنین تاکید کرد: «تنها راهی که اسرائیلی ها از طریق آن به امنیت دست خواهند یافت، زمانی است که فلسطینی ها امیدی داشته باشند.»

کد خبر 880966
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha