شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

رئیس‌جمهور اوکراین در نشست با وزیر خارجه اسبق ایالات متحده، اظهار امیدواری کرد متحدان غربی کشورش به او اجازه استفاده از تسلیحات دوربرد علیه اهدافی در داخل خاک روسیه را بدهند.

زلنسکی -پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در حالی‌که روز جمعه میزبان «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در شهر کی‌یف بود .

زلنسکی در این دیدار به تشکر از واشنگتن به خاطر جریان نامحدود پشتیبانی‌هایی که از کی‌یف در جنگ با روسیه به عمل آورده، پرداخت.

به نوشته وبگاه «اوکراینفورم» زلنسکی در دیدار با پامپئو به رغم آنکه ارتش اوکراین در محورهای مختلف از جمله در دونباس تحت فشار حملات و پیشروی‌های روسیه قرار گرفته مدعی شد: «به لطف پشتیبانی‌ها و کمک‌های ایالات متحده در زمینه تقویت ائتلاف بین‌المللی، ما داریم در میدان نبرد پیشرفت حاصل می‌کنیم. اما ما نیازمند مجوز برای استفاده از تسلیحات دوربرد هستیم. من امیدوارم جامعه سیاسی آمریکا این مساله را به وضوح درک کرده و تصمیمی در ارتباط با آن اتخاذ کند.»

این در حالی است که رسانه‌های غربی گزارش دادند «کر استارمر» نخست وزیر انگلیس و «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در جریان دیدار روز جمعه در واشنگتن توافق کردند موضوع اعطای مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش دیلی تلگراف، اگر طرفین به اوکراین اجازه دهند موشک‌های دوربرد به عمق خاک روسیه شلیک کند، احتمالا این موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر سپتامبر اعلام خواهند کرد.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به رسانه‌ها گفته بود که اوکراین بدون کمک غرب قادر به حمله به عمق خاک روسیه نیست، زیرا برای انجام این کار به اطلاعات ماهواره‌ها و پروازهای شناسایی نیاز دارد.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای عضو ناتو اکنون فقط در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از سلاح‌های دوربرد غربی بحث نمی‌کنند. آن‌ها در حال تصمیم گیری هستند که آیا مستقیما در درگیری اوکراین دخالت کنند یا نه. پوتین خاطرنشان کرد که مسکو براساس تهدیداتی که برای روسیه ایجاد خواهد شد، تصمیم گیری خواهد کرد.

زلنسکی در دیدار با پامپئو بار دیگر خواستار افزایش و تقویت کمک‌های نظامی متحدان غربی به کشورش و تولید مشترک فن‌آوری های نظامی شد.

او از متحدان غربی کی‌یف نیز خواست «فشار تحریم‌ها را علیه روسیه، ایران و کره شمالی افزایش دهند».

زلنسکی همچنین با پامپئو به بحث درباره طرح ۱۰ ماده‌ای «فرمول صلح» خود و تدارک دیدن یک اجلاس صلاح دیگر متحدان غربی برای جنگ اوکراین پرداخت.

کد خبر 881318
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha