شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
۰ نفر

از بین روش‌های مختلفی که برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد، بند انداختن یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های اصلاح محسوب می‌شود. با این حال بعضی از افراد بعد از بند انداختن از مشکلاتی مثل بروز حساسیت، التهاب، قرمزی یا جوش شکایت دارند.

image-20240914202605-1.jpeg

اگر شما هم در این دسته قرار دارید لازم است که مراقبت‌های پوستی را کاملاً جدی بگیرید و با استفاده از بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح که در این مطلب از همشهری آنلاین به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداخته‌ایم، سلامت و درخشش پوست خود را حفظ کنید.

بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح

اگر پوست نازک و حساسی دارید احتمال اینکه بعد از اصلاح جوش بزنید بسیار بالا است؛ علاوه بر این افراد با پوست چرب و مستعد آکنه هم بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. چنانچه با وجود اصلاح با ژیلت هم جوش می‌زنید احتمالاً تیغ یا ژیلت مورد استفاده آلوده است؛ در هر صورت به کمک بهترین ماسک برای بعد از اصلاح صورت می‌توانید التهاب و قرمزی را از بین ببرید و جوش‌های ایجاد شده را هم به سرعت درمان کنید:

ماسک روغن درخت چای

روغن درخت چای به واسطه‌ی خواص ویژه‌ی خود در کاهش سوزش پوست و درمان عفونت‌های آن در دسته موثرترین ترکیبات و بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح قرار گرفته است. این ماده به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود می‌تواند پوست را بازسازی کند و هرگونه نشانه‌ی التهاب و سوزش را هم در آن از بین ببرد.

روغن درخت چای

روش استفاده از روغن درخت چای

به منظور ممانعت از بروز هرگونه ضایعه پوستی بر اثر بند انداختن می‌توانید به طریق زیر از روغن درخت چای استفاده کنید:

  • چند قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن طبیعی مثل نارگیل، زیتون یا بادام شیرین رقیق کنید.
  • یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و به آرامی بر روی پوست خود و بخش‌های دچار التهاب آن بکشید.
  • این درمان را دو بار در روز و تا زمان از بین رفتن علائم التهاب و جوش صورت انجام دهید.

ماسک عسل

ماسک عسل

عسل هم یکی دیگر از ترکیباتی است که در برطرف کردن سوزش و التهاب ناشی از اصلاح با بند یا وکس نقش موثری ایفا می‌کند؛ به علاوه این ترکیب به واسطه‌ی خواص ضد باکتریایی خود می‌تواند بهبود پوست و ترمیم بافت‌های آن را سرعت ببخشد. از طرفی دیگر با کاهش التهاب به بهبود زخم‌ها و تحریکات پوستی هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۰ ماسک صورت با زردچوبه برای داشتن پوستی سالم و شفاف

ماسک عسل

چطور از ماسک عسل استفاده کنیم؟

به منظور اثربخشی هر چه بیشتر ماسک عسل در برطرف کردن التهابات پوستی بعد از اصلاح مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای ممانعت از آلودگی در مرحله‌ی اول دستان خود را بشویید و کمی عسل بر روی انگشتان بمالید.
  • در گام بعد عسل را به قسمت‌هایی که علائم التهاب از خود نشان می‌دهند بزنید و به آرامی ماساژ دهید.
  • تا خشک شدن عسل صبر کنید و بعد از آن صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.
  • شما می‌توانید این درمان را تا بهبود علائم التهاب و قرمزی صورت خود ادامه دهید.

ماسک عسل

ماسک خیار

هیچ‌چیز مانند خنکی خیار نمی‌تواند التهابات و تورم ناشی از اصلاح با بند را بهبود ببخشد؛ به همین جهت می‌توان گفت که این سبزی جادویی از بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح به شمار می‌رود و به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی خود قرمزی پوست شما را هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کند.

ماسک خیار

نحوه استفاده از ماسک خیار

برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه در زمان استفاده از ماسک خیار باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از یک خیار خنک که داخل یخچال قرار دارد استفاده کنید و آن را به صورت ورقه‌ای برش دهید.
  • خیارهای برش‌خورده را بر روی نواحی اصلاح شده صورت و تمامی بخش‌هایی که دچار التهاب شده‌اند، قرار دهید.
  • ۲۰ دقیقه صبر کنید و این کار را چندبار در طول روز تا زمان کاهش تحریکات پوستی خود تکرار کنید.

ماسک خیار

ماسک آلوورا و بادام

آلوورا و بادام به واسطه‌ی مزایای بیشمار خود از بهترین ماسک خانگی بعد از اصلاح صورت محسوب می‌شوند. آلوورا گیاهی است که افراد با انواع پوست از قبیل حساس، چرب و خشک می‌توانند از خواص مختلف آن برای درمان مشکلات پوستی خود در تمامی فصول سال استفاده کنند. علاوه بر این روغن بادام هم با نفوذ به لایه‌های درونی پوست اثر آلودگی‌ها و ترکیبات متعدد دیگر را پاک می‌کند و شفافیت فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: با این ماسک از شر ورم صبحگاهی صورت خلاص شوید

طریقه‌ی ساخت

ماسک آلوورا و بادام

ترکیب ژل آلوئه‌ورا و روغن بادام شیرین علاوه بر کاهش تحریکات پوستی می‌تواند به افزایش کلاژن‌سازی در پوست، حفظ خاصیت ارتجاعی و در نتیجه ترمیم سریع‌تر آن کمک کند. برای تهیه‌ی این ماسک فوق‌العاده باید مقادیر ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید:

  • ۱ فنجان روغن بادام شیرین
  • نیم فنجان ژل آلوورا
  • مقداری آب جوشیده
  • چند قطره اسانس برای خوشبو شدن
  • چند قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس

ماسک آلوورا و بادام

فواید استفاده از ماسک صورت بعد از اصلاح

به کمک بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح دیگری نیازی به مصرف دارو یا خرید محصولات مراقبتی گران‌قیمت به منظور برطرف کردن عوارض ناشی از اصلاح ندارید و می‌توانید به راحتی و با استفاده از ترکیبات موجود در آشپزخانه خود مشکلات ایجاد شده را بدون نگرانی از بروز عوارض ناخواسته برطرف کنید. از طرفی دیگر ساخت ماسک‌های خانگی معمولاً به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و به شادابی و درخشش هرچه بیشتر پوست شما هم کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو

ماسک

کمپرس آب سرد؛ جایگزین ماسک صورت

از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین راهکارها برای کاهش التهاب و قرمزی ناشی از اصلاح استفاده از کمپرس آب سرد است که با انقباض عروق خونی سوزش پوست را تسکین می‌دهد و از التهاب و تورم آن هم جلوگیری می‌کند.

روش مصرف کمپرس آب سرد

چنانچه قصد دارید از کمپرس آب سرد برای تسکین التهابات ناشی از اصلاح استفاده کنید باید موارد و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از یک پارچه تمیز استفاده کنید.
  • این پارچه را با آب سرد مرطوب کنید و بعد از فشردن و خارج شدن آب اضافی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.
  • در صورت نیاز مجدداً پارچه را خیس و این کار را چندبار در طی روز تکرار کنید.

نکات مراقبتی بعد از اصلاح صورت

استفاده از بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح فقط بخشی از مراقبت‌های لازم پس از زدودن موهای زائد صورت را تشکیل می‌دهند؛ به همین جهت برای اینکه اثرات سوء ناشی از بند انداختن یا شیو کردن با تیغ و ژیلت را به حداقل برسانید لازم است به نکاتی که در ادامه بررسی شده‌اند، به دقت توجه کنید:

  • بعد از اصلاح به هیچ عنوان از گرم کردن به عنوان راهکاری برای تسکین پوست خود استفاده نکنید، چرا که منجر به التهاب و سوزش بیشتر خواهد شد.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از زدودن موهای زائد صورت تا جایی که امکان دارد از قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری یا با استفاده از ضد آفتاب‌های مرغوب از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر محافظت کنید.
  • از دستکاری پوست خود ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از اصلاح بپرهیزید؛ چرا که در این بازه‌ی زمانی پوست شما در حساس‌ترین حالت ممکن قرار دارد و هرگونه دست زدن به آن می‌تواند با بروز التهاب و جوش‌های بیشتر همراه باشد.
  • بعد از اصلاح از شستشوی پوست خود با صابون و سایر پاک‌کننده‌ها بپرهیزید؛ چرا که منجر به تحریک بیشتر پوست می‌شوند و روند بهبود آن را از آن چیزی که هست طولانی‌تر می‌کنند.
  • ۲۴ ساعت پس از اصلاح به استخر نروید؛ چرا که تماس آب کلردار با پوست می‌تواند التهاب و حساسیت آن را افزایش دهد.
  • همان‌طور که می‌دانید انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی سرشار از ترکیبات شیمیایی و عطرهایی هستند که تماس آن‌ها با پوست تا ۱۲ ساعت بعد از اصلاح می‌تواند احتمال جوش زدن را افزایش دهد؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از لوازم آرایشی دوری کنید.
  • کمپرس آب سرد یکی از بهترین راهکارها برای تسکین درد صورت بعد از اصلاح است.
  • بهتر است تا چند روز بعد از اصلاح صورت خود را لایه‌برداری نکنید؛ چرا که این کار ممکن است پوست شما را بیشتر از قبل تحریک و مشکلات جدی نظیر جوش در آن ایجاد کند.
  • آبرسانی پوست یکی از روش‌هایی است که به کاهش التهاب و قرمزی بعد از اصلاح کمک می‌کند؛ بنابراین استفاده از یک مرطوب‌کننده‌ی فاقد عطر و الکل را در برنامه‌ی مراقبت پوستی خود به ویژه بعد از زدودن موهای زائد بگنجانید.
  • گلاب هم از دسته ترکیبات ضد التهاب است که در خانه‌ی همه‌ی ما یافت می‌شود و اسپری کردن آن بر روی پوست به کاهش سوزش و ممانعت از بروز جوش صورت کمک می‌کند.

ماسک

سخن پایانی

بند زدن یکی از روش‌های رایج زدودن موهای زائد صورت محسوب می‌شود که طرفداران بالایی دارد؛ با این حال بعضی از خانم‌ها بعد از اصلاح دچار التهاب و قرمزی بیش از حد و جوش می‌شوند که با استفاده از بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح و رعایت نکات مراقبتی که در متن ذکر شده‌اند می‌توان به بهبود هرچه سریع‌تر کمک کرد و احتمال بروز جوش را در پوست به حداقل رساند.

کد خبر 881365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha