شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
۱ نفر

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که سرویس شاباک این رژیم، مبالغ مالی هنگفتی در نظر گرفته است تا شاید بتواند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را ترور کند.

یحیی السنوار

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز شنبه با انتشار گزارش خبر داد که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) برای ترور یحیی السنوار رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس، یگان ویژه تشکیل داده است.
این شبکه می‌گوید که سرویس شاباک از زمان آغاز جنگ غزه، برای تحت‌نظر قراردادن تحرکات السنوار، یگان اطلاعاتی تشکیل داده و این یگان به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت است.

به گزارش این شبکه، دستگاه امنیتی اسرائیل مبالغ هنگفتی را برای تعقیب السنوار در نظر گرفته است؛ شخصی که به اذعان منابع صهیونیستی، «هر بار پیش از اینکه دست اسرائیلی‌ها به او برسد، موفق به فرار شده است».
هرچند که اسرائیل تلاش‌های زیادی برای تعقیب و بازداشت وی به کار بسته است، شبکه ۱۲ به نقل از فرمانده لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل گفت: «ما خیلی به او نزدیک بودیم. وقتی وارد تونل زیرزمینی شدیم، مقادیر زیادی سلاح دیدیم. قهوه او نیز همچنان گرم بود».

این شبکه می‌گوید که السنوار مدت‌هاست که از تلفن و وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده نمی‌کند و به جای آن بر یک شبکه از خبرنگاران تکیه دارد و از طریق آنان،عملیاتهای نظامی حماس را مدیریت کند.

صهیونیست‌ها از السنوار به‌عنوان «مهندس عملیات طوفان الاقصی» یاد می‌کنند؛ عملیاتی که در هفتم اکتیر علیه شهرک‌ها و پایگاه نظامی اسرائیل صورت گرفت و تلفات بسیاری در میان صهیونیست‌ها بر جای گذاشت.
اسرائیل هم اعلام کرد که «نابودی السنوار»، یکی از مهمترین اهداف جنگی آن علیه غزه است. السنوار با وجود اینکه از آغاز جنگ مخفی است، ولی در سه مناسبت از طریق بیانیه و پیام‌های رسمی خود را نشان داد.
وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حماس آماده تبادل اسرا با اسرائیل است. کما اینکه در ۱۱ سپتامبر جاری نیز با ارسال پیام تبریک به عبدالمجید تپون رئیس جمهور الجزایر، انتخاب مجدد وی را تبریک گفت.
رئیس دفتر حماس همچنین پیامی به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ارسال کرد و از حمایت‌های حزب‌الله از غزه در برابر رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. حزب الله خیر داد که این پیام را جمعه گذشته دریافت کرده است


ترفند اسرائیل برای نجات از کابوس السنوار

پیش‌ازاین هم تل‌آویو پیشنهاد داد که در ازای کنترل بر غزه و آزادی گروگان‌ها، اجازه خروج امن رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس از این باریکه را بدهد.

« گال هیرش» هماهنگ‌کننده اسرا و مفقودان در کابینه رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: «من آماده هستم تا برای السنوار، خانواده‌اش، و هر کسی که می‌خواهد به او ملحق شود، راه امنی را برای خروج فراهم کنم».

هیرش در این‌باره اظهار داشت: «ما می‌خواهیم گروگان‌ها را برگردانیم. ما خواستار نظامی‌زدایی و البته رادیکال‌زدایی از غزه هستیم، سیستم جدیدی که این باریکه را مدیریت خواهد کرد».

بلومبرگ چندی پیش درباره این اظهارات گزارش داد: «او این پیشنهاد را یک روز و نیم پیش مطرح کرده، اما از بیان اینکه چه پاسخی داده شده، خودداری کرده است».

این مقام صهیونیست گفت‌وگو با بلومبرگ افزود: «به‌موازات آن، من باید روی نقشه‌های جایگزین کار کنم، زیرا باید گروگان‌ها را به خانه برگردانم. زمان در حال گذر است و گروگان‌ها وقتی ندارند».

پیش‌ازاین، «عبدالرحمن شدید» یکی از رهبران جنبش حماس گفته بود: «ما هیچ توافقی را که مستلزم حضور حتی یک سرباز اسرائیلی در گذرگاه فیلادلفیا باشد، نمی‌پذیریم»

کد خبر 881391
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م۰م IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    3 2
    یگان ویژه برای کشتن همه صهونیستا خیلی وقته تشکیل شده.تک تک شما حیونای کثیف را خواهیم کشت.مرد باشید تا اخرش بمونید
  • محمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    4 1
    بنظرم نتانیاهوزودتروتوسط خودصهیونیستها ترورمیشه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    4 1
    جای دارد که یگان ویژه و فعال تشکیل شود تا تک تک سران اسراییل را در هر نقطه از جهان ترور شوند تا جامعه بشری از وجود این جنایتکاران کودک کش نازی آسوده خاطر شوند تا جامعه بشری از شر این جنایتکاران صهیونیسم به آرامش برسند.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    6 1
    نیروهای مقاومت باید مقابله به مثل کنند. تشکیل یگانه ویژه برای ترور نتانیاهو و گالانت.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    5 1
    به امید نابودی ومحوشدن رژیم غاصب وکودک کش صهیونیستی از صفحه روزگار وظهور مولایمان اللهم عجل لوالیک الفرج